به گزارش
پترومتالز، در محیطهای رقابتی امروز، صادرات به طور قابل توجهی برای رشد و بقاء شرکت ها به یک امر مهم تبدیل شده است و راهی برای ورود به بازارهای بین المللی به منظور گسترش فروش و سود آوری، بهره وری و افزایش اشتغال، افزایش رفاه اجتماعی و توسعه صنایع به شمار میآید. ورود به این بازارها نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی شرکت ایفا میکند از این رو تصمیم گیری در خصوص انتخاب استراتژی صادرات بسیار حائز اهمیت است که به علت وجود متغیرهای مختلف تاثیرگذار بر آن، کاری پیچیده و پویا محسوب میشود و بر افزایش سودآوری از طریق ایجاد مزیت رقابتی پایدار، توسعه بازارهای صادراتی و توسعه سبد محصولات صادراتی همسو با نیاز بازار موثر است.
به گفته او، شناسایی این محدودیت ها در واقع به ذوبآهن کمک میکند تا کمترین آسیب در مسیر دستیابی به استراتژیها و اهدافش داشته باشد.
مدیر بازاریابی و صادرات ذوبآهن اصفهان همچنین گفت: با وجود این محدودیت ها و مشکلات، ذوبآهن در راستای توسعه سهم بازار حضور در نمایشگاههای بین المللی را تقویت کرده است و همچنین انجام تحقیقات بازار به صورت مدون در برنامه آن وجود دارد؛ تحقیقاتی که به دنبال اجرای آنها کانال های توزیع در خارج از کشور ایجاد می شود و این امر محقق خواهد شد.
او در پاسخ به این سوال که عملکرد صادرات ذوبآهن در سال های گذشته در مقایسه با سایر شرکتها چگونه بوده است، اظهار داشت: عملکرد این شرکت تاکنون در فرایند صادرکننده نمونه کشور عبارت است از هفت مرتبه به عنوان صادرکننده نمونه ملی در سال های ۱۳۸۰- ۱۳۸۵- ۱۳۸۸- ۱۳۹۱- ۱۳۹۲- ۱۳۹۵-۱۳۹۷، یک بار به عنوان صادرکننده ممتاز در سال ۱۳۹۳ و به عنوان تنها مدال آور ملی صادرات در صنعت فولاد ( بالاترین نشان صادرات کشور) در سال ۱۳۹۹.