enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

زمان افتتاح رسمی زمزم ۳ اعلام شد

به گزارش پترومتالز، مهندس امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در نشست خبری خود در نمایشگاه ایران متافو اظهار داشت: پروژه زمزم ۳ که یک سوپرمگامدول با ظرفیت تولید سالانه ۲ میلیون تن آهن اسفنجی محسوب می‌شود، تا انتهای دی ماه سال جاری به تولید آهن اسفنجی خواهد رسید و در بهمن ماه امسال به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: با بهره‌برداری از زمزم ۳، فولاد خوزستان سالانه ۱ میلیون تن آهن اسفنجی مازاد خواهد داشت که به بازار عرضه خواهد کرد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: واحد فولادسازی شرکت فولاد شادگان که هفته گذشته اولین آرک کوره قوس آن با موفقیت انجام شد، تا پایان سال جاری به تولید شمش خواهد رسید و تمرکز ما در این شرکت بر صادرات شمش تولیدی آن در سال آینده خواهد بود.

مشکل ارزی فولادی‌ها حل شد؟

مدیرعامل فولاد خوزستان در بخش دیگری از صحبت های خود در نشست خبری نمایشگاه ایران متافو در پاسخ به پرسش پترومتالز اظهار داشت: طی بخشنامه‌ خلق‌الساعه‌ای اعلام شده بود که شرکت‌های فولادی نمی‌توانند از محل ارزهای صادراتی خود برای واردات ملزومات تولیدی خود و طرح‌های توسعه‌شان استفاده کنند. خوشبختانه با پیگیری ما و همچنین وزارت صمت، این مشکل تا حدودی رفع شده و شرکت‌ها به ازای هر تن تولید فولاد، می‌توانند به اندازه ۷۰ دلار از محل صادرات خود استفاده کنند؛ چون در حال حاضر ارزبری تولید فولاد، ۷۰ دلار به ازای هر تن است.

وی اظهار کرد: سال آینده طبق یک برنامه و جدول، شرکت‌ها برای طرح‌های توسعه‌ای خود نیز می‌توانند از محل ارزهای صادراتی خود استفاده کنند و امیدواریم این مشکل به زودی کاملاً برطرف شود.

Print Friendly, PDF & Email

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=13889

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − پنج =