enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

روند قیمت کنسانتره و گندله در ایران/ قیمت‌های داخلی و جهانی + نمودار

به گزارش اقتصاد، نفت و فلزات نیوز، در هفته جاری قیمت کنسانتره در بورس کالا نسبت به هفته گذشته ۱۳ تومان به ازای هر کیلو معادل ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۳۵۹۸ تومان به ازای هر کیلو رسید. قیمت میانگین موزون گندله نیز ۴۱ تومان به ازای هر کیلو معادل ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۵۱۸۹ تومان به ازای هر کیلو رسید. در هفته‌های اخیر شاهد کاهش قیمت کنسانتره در بورس کالا بوده‌ایم.

در هفته جاری، از ۶۰۲ هزار تن کنسانتره عرضه‌شده در بورس کالا، ۳۴۵ هزار تن، و از ۵۸۰ هزار تن گندله عرضه‌شده، ۱۵۰ هزار تن معامله شد.

نسبت قیمت میانگین موزون کنسانتره و گندله به شمش فولادی در حال حاضر در بورس کالا به ترتیب ۱۶.۸ و ۲۴.۲ درصد است. نسبت قیمت کنسانتره به شمش در سال جاری روند نزولی را طی کرده است.

بنا به آخرین قیمت‌های اعلامی پلتس، قیمت سی‌اف‌آر کنسانتره وارداتی چین در حال حاضر ۱۲۴ دلار به ازای هر تن است. قیمت گندله کوره بلند وارداتی چین نیز در حال حاضر ۱۲۳.۵۵ دلار به ازای هر تن است. پرمیوم گندله گرید آهن اسفنجی با عیار ۶۷.۵ درصد نسبت به سنگ آهن ۶۵ درصد نیز ۵۲ دلار به ازای هر تن است. در هفته اخیر، قیمت کنسانتره و گندله وارداتی چین بیش از ۱۳ دلار به ازای هر تن افزایش یافت.

روند قیمت کنسانتره و گندله در بورس کالا را در نمودار زیر ببینید:

Print Friendly, PDF & Email

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=17527

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − هشت =