enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

توسعه سبد محصولات برای ارتقای سهم صادراتی جهان فولاد سیرجان

به گزارش x، شرکت جهان فولاد سیرجان در سال ۱۴۰۲ با نگاه صادراتی متمرکز بر تولیدات خود توانست درآمد مستقیم حاصل از این بخش را با رشد ۴۲ درصدی همراه کند که می‌تواند نوید بخش اتفاقات خوبی برای سال ۱۴۰۳ باشد. البته باید دید این مجموعه در حوزه توسعه سبد محصولاتی خود و تولید محصولاتی با ارزش افزوده بالا از چه سیاستی استفاده می‌کند که منجر به رشد ۴۲ درصد سال گذشته خواهد شد.

شرکت جهان فولاد سیرجان سال 1402 را پس از تغییرات مدیریتی در 1401، با کارنامه ای درخشان به پایان رساند. این مجموعه در سالی که گذشته بر قسمت فروش داخلی و خارجی متمرکز شد تا با رشد در این بخش به سوددهی و تامین سرمایه برای اجرای طرح های توسعه ای خود دست پیدا کند.

بی شک تمرکز بر فروش صادراتی در کنار تامین نیاز داخلی می تواند سوددهی شرکت های فولادی را افزایش داده و حضور آنها در بازارهای خارجی را پایدار کند. اما بی تردید لازمه تحقق این موضوع ارتقای کمی و کیفی تولیدات در هر مجموعه ای از جمله مجموعه جهان فولاد سیرجان است.

آمارها نشان می دهد، ارزش صادرات مستقیم این شرکت در سال ۱۴۰۲ به ۱۸۰۰ میلیارد تومان رسید که حاکی از جهش ۴۲ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ است.

یکی از اصلی ترین دلایل این رشد 42  درصدی، نگاه صادرات محور است که در این مجموعه شکل گرفته است و باعث شده تا تولیدات صادرات محور شوند. نگاه صادرات محور در جهان فولاد سیرجان تاثیر مستقیم بر کیفیت محصولات تولیدی داشته و این مجموعه برای حفظ مشتریان خود تلاش می کند تا محصولی با کیفیت را وارد بازار های جهانی کند. فراموش نکنیم هرچند عرضه پایدار به بازار یکی از الزامات موفقیت در بازار صادراتی است اما بالا بودن کیفیت محصول تولیدی از دیگر فاکتورهای موفقیت در بازارهای صادراتی محسوب می شود که حالا این رشد 42  درصدی حاکی از برنامه ریزی هایی است که در این زمینه نیز انجام گرفته است.

اما در ادامه و برای سال 1403، باید این مجموعه با همین دست فرمان حرکت کرده علاوه بر حفظ سهم صادراتی خود به سراغ ارتقای آن رفته که مستلزم افزایش تولید و همچنین بازاریابی بیشتر در سطح بین الملل است.

البته یکی از نکات مهم در این زمینه تمرکز بر تولید محصولاتی با قابلیت صادراتی بیشتر است که این رشد نشان می دهد، جهان فولاد سیرجان بر این بخش متمرکز شده است.

صادرات محصولاتی از جمله آهن اسفنجی و شمش بیلت، پس از تامین نیاز داخلی می تواند بر در آمدهای این مجموعه بیفزاید اما شاید اصلی ترین موضوع برای موفقیت های صادراتی، تمرکز بر صادرات محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر است.

با چنین سیاستی جهان فولاد سیرجان می تواند درآمدهای صادراتی خود را افزایش داده و سود سهام خود را ارتقا دهد.  محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر، یعنی تولید محصولاتی مطابق با اشتهای بازارهای جهانی. به عنوان مثال شاید به جای تمرکز بر تولید و صادرات شمش فولاد  باید به سمت تولید فولادهای آلیاژی رفت که علاوه بر قیمت بالا، کاربردی بیش از شمش فولادی در بازارهای جهانی دارند.

حال باید دید این مجموعه برای سال 1403  برای افزایش رشد 42  درصدی خود در حوزه صادرات چه برنامه ریزی داشته و در حوزه توسعه سبد محصولات از چه سیاستی استفاده می کند.

بدون شک توسعه سبد محصولات می تواند در افزایش درآمدهای صادراتی موثر باشد اما تامین مواد اولیه و همچنین تامین انرژی مورد نیاز تولید از موارد مهمی است که باید در  برنامه ریزی های جهان فولاد سیرجان به آن توجه ویژه شود.

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=17610

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 14 =