enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

روند قیمت کنسانتره و گندله در ایران/ علت افزایش قیمت‌ها + نمودار

به گزارش اقتصاد، نفت و فلزات نیوز، در هفته جاری قیمت کنسانتره در بورس کالا نسبت به هفته گذشته ۴۶ تومان به ازای هر کیلو معادل ۱.۳ درصد افزایش یافت و به ۳۶۴۴ تومان به ازای هر کیلو رسید. قیمت میانگین موزون گندله نیز ۶۱ تومان به ازای هر کیلو معادل ۱.۲ درصد افزایش یافت و به ۵۲۵۰ تومان به ازای هر کیلو رسید. علت اصلی افزایش قیمت گندله و کنسانتره در هفته جاری، رشد قیمت پایه همزمان با افزایش قیمت شمش و همچنین برخی رقابت‌ها در عرضه‌های اعتباری گندله بود.

در هفته جاری، از ۵۱۱ هزار تن کنسانتره عرضه‌شده در بورس کالا، ۲۱۰ هزار تن، و از ۶۴۲ هزار تن گندله عرضه‌شده، ۳۷۲ هزار تن معامله شد.

نسبت قیمت میانگین موزون کنسانتره و گندله به شمش فولادی در حال حاضر در بورس کالا به ترتیب ۱۶.۵ و ۲۳.۷ درصد است. میزان رشد قیمت محصولات سنگ آهن کمتر از رشد قیمت محصولات فولادی بوده است.

بنا به آخرین قیمت‌های اعلامی پلتس، قیمت سی‌اف‌آر کنسانتره وارداتی چین در حال حاضر ۱۲۹.۷۵ دلار به ازای هر تن است. قیمت گندله کوره بلند وارداتی چین نیز در حال حاضر ۱۲۹.۳۵ دلار به ازای هر تن است. پرمیوم گندله گرید آهن اسفنجی با عیار ۶۷.۵ درصد نسبت به سنگ آهن ۶۵ درصد نیز ۵۲ دلار به ازای هر تن است. در هفته اخیر، قیمت کنسانتره و گندله وارداتی چین ۵.۸ دلار به ازای هر تن افزایش یافت.

روند قیمت کنسانتره و گندله در بورس کالا را در نمودار زیر ببینید:

Print Friendly, PDF & Email

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=17835

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − نه =