enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

پیشرفت ۷۰ درصدی راه‌آهن چابهار- زاهدان با بهره‌گیری از ریل ذوب آهن

به گزارش پترومتالز، معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی راه آهن چابهار- زاهدان با بهره گیری از ریل ذوب آهن اصفهان خبر داد و گفت: در صورت تخصیص منابع مورد نیاز اواخر امسال یا اوایل سال آینده این پروژه آماده بهره برداری است.

عباس خطیبی در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم که دوشنبه 18 تیرماه در ساختمان دادمان برگزار شد، در پاسخ
به سوال خبرنگاران با اشاره به روند اجرایی راه آهن رشت-آستارا گفت: در این پروژه دو مقوله همزمان مد نظر قرار دارند که اصلی ترین مسأله
بحث تملک اراضی اســت و در وظایف شــرکت ساخت قرار دارد.

وی افزود: همچنین موضوع دیگر مذاکرات با طرف روسی است که منوط به پیشرفت اقدامات ژئوتکنیک است و هفته آینده این آمادگی وجود دارد که مراحل تکمیل مطالعات انجام شود. اخیرا ۱۲۰ً نقطه ارائه شده که باید مورد مطالعه قرار بگیرد.

خطیبی تاکید کرد: پیش از قصد وام برای راه آهن رشت- آستارا، استجازه نفتی را داشتیم و این فرصت برای هر دو فراهم است و برای تملک مسیر از محل استجازه استفاده می کنیم که به ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. هم اکنون حدود ۲۰ کیلومتر از اراضی تملک شده و حدود ۳۰ کیلومتر از سایر اراضی ها مورد ارزیابی قرار گرفته است.

خطیبــی با اشاره بــه میزان پیشرفت راه آهــن چابهار-زاهدان نیز گفت: بــا توجه به پیگیری های انجام شده میزان پیشرفت این پروژه به بیــش از ۷۰ درصد رسیده است و قسمت باقیمانده پروژه به بیش از ۲۰ همت نیاز دارد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن افزود: منطقه خاش به ایرانشهر از پیشرفت مطلوبی برخوردار است و اواخر امسال یا اوایل سال آینده در صورت تخصیص منابع به بهره برداری می رسد.

شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور طی انعقاد تفاهم نامه با ذوب آهن اصفهان به عنوان تنها تولیدکننده ریل در غرب آسیا تاکنون حدود 22000 تن ریل 1E60 با گرید 260R برای راه آهن چابهار-زاهدان تحویل گرفته است و مذاکرات برای تحویل 15000 تن ریل دیگر نیز در حال انجام
می باشد.

Print Friendly, PDF & Email

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=22275

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − سیزده =