enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

روند قیمت شمش فولادی در ایران/ غوغای برق + نمودار

به گزارش اقتصاد، نفت و فلزات نیوز، در هفته جاری قیمت شمش فولادی در بورس کالا نسبت به هفته گذشته ۱۲۹ تومان به ازای هر کیلو معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۲۲۸۷۹ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده رسید. بدین ترتیب قیمت شمش فولادی در بورس کالا برای سومین هفته متوالی در اثر محدودیت‌های برق، سقف تاریخی جدیدی را ثبت کرد. در هفته جاری، حجم عرضه شمش در بورس کالا به پایین‌ترین میزان در سال ۱۴۰۳ رسید.

حجم کل معاملات شمش در هفته جاری حدود ۴۴ هزار تن و معادل حدود ۶۹ درصد کل حجم عرضه‌های صورت‌گرفته بود. محدودیت‌های برق فولادسازان از اواخر هفته گذشته به اوج خود رسیده و در هفته جاری تنها ۶۳ هزار تن شمش فولادی در بورس کالا عرضه شد.

طبق بررسی پترومتالز، کل مصرف برق واحدهای فولادسازی کشور (تولیدکنندگان شمش و اسلب) در شرایط عادی و با تولید نرمال ۳۵۰۰ مگاوات است. هفته گذشته در حالی که برق بسیاری از واحدهای فولادسازی قطع و لذا مصرف آن‌ها ناچیز بود، مصرف برق کشور با رکوردشکنی حتی تا ۷۷۰۰۰ مگاوات بالا رفت. در تابستان مصرف وسایل سرمایشی در کشور حدود ۳۲۰۰۰ مگاوات است که این میزان تقریباً معادل کل مصرف کشوری مانند مصر است.

تهیه‌شده با همکاری اسپاد فولاد تأمین‌کننده مواد اولیه کارخانجات صنعت فولاد کشور

روند قیمت شمش در بورس کالا را در نمودار زیر ببینید:

Print Friendly, PDF & Email

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=22282

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =