enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

کاهش ۳۶ درصدی صادرات فولاد هند با افزایش تهاجمی صادرات فولاد چین

به گزارش پترومتالز، بیگ‌مینت خبر داد که صادرات فولاد هند در فصل نخست سال مالی جاری این کشور، ۳۶ درصد کاهش یافته که یکی از دلایل مهم این موضوع، افزایش صادرات فولاد چین با قیمت‌های پایین‌تر بوده است. بیگ‌مینت نوشت: صادرات فولاد هند در سه ماهه اول سال مالی جاری این کشور (آوریل تا ژوئن ۲۰۲۴) سال مالی ۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و به کمتر از ۱.۵ میلیون تن رسیده است. حجم صادرات این کشور در دوره مشابه سال قبل ۲.۳۵ میلیون تن بود.

برای نیمه اول سال تقویمی ۲۰۲۴، با این حال صادرات فولاد هند با کاهش بسیار کمتر (کاهش حدوداً ۴ درصدی) نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود ۴.۵ میلیون تن در برابر ۴.۷۰ میلیون تن در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ رسید.

صادرات فولاد چین با قیمت‌های پایین‌تر افزایش یافته که این امر پیامدهای مستقیمی بر فروش هند در خارج از این کشور داشته است. این اساسا به این دلیل بود که چین مقصدهایی را برای صادرات فولاد هدف قرار داد که بازارهای کلیدی کارخانه‌های هندی نظیر ویتنام، خاورمیانه، ترکیه و غیره بودند. کارخانه‌های فولاد چین تحت فشار بودند تا حجم بیشتری را برای فروش در خارج از کشور اختصاص دهند، زیرا تقاضای داخلی برای فولاد در چین کم بود که یکی از دلایل عمده این امر، سقوط بخش املاک و مستغلات چین است.

داده‌های بررسی شده توسط بیگ‌مینت نشان می‌دهد که صادرات فولاد چین در سه ماهه دوم ۲۰۲۴، که با ۳ ماهه نخست سال جاری مالی هند مطابقت دارد، به دلیل عوامل فوق، نزدیک به ۱۶ درصد افزایش یافت و به ۲۸ میلیون تن از ۲۴ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته رسید.

مقاصد صادراتی و ترکیب صادرات فولاد هند را در زیر ببینید:

Print Friendly, PDF & Email

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=22323

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 5 =