enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

قیمت سنگ آهن به پایین‌ترین میزان در سه هفته گذشته رسید/ تداوم کاهش قیمت محصولات فولادی در بازار چین

به گزارش پترومتالز، قیمت سنگ آهن در بازارهای آسیایی روز چهارشنبه ۲۷ تیرماه (۱۷ جولای) به پایین‌ترین میزان در سه هفته اخیر رسید که به دلیل تقاضای ضعیف فصلی از سوی مصرف‌کننده اصلی یعنی چین و افزایش عرضه جهانی، این کاهش قیمت روی داد.

پرمعامله‌ترین قرارداد سنگ آهن با سررسید ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان چین با ۲.۷ درصد کاهش به ۸۰۵ یوان (۱۱۰.۷۸ دلار) در هر تن رسید که پایین ترین رقم از ۲۶ ژوئن تاکنون است.

قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور تا ساعت با ۲.۳۴ درصد کاهش به ۱۰۴.۸۵ دلار در هر تن رسید که پایین‌ترین میزان از ۲۸ ژوئن است.

کاهش قیمت‌های آتی سنگ آهن در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد تقاضای ضعیف در چین و همزمان با افزایش عرضه رخ می‌دهد.

داده‌های رسمی نشان می دهد که سرمایه‌گذاری در بخش املاک در چین در نیمه اول سال ۲۰۲۴ نسبت به سال قبل ۱۰.۱ درصد کاهش یافته است و فروش واحدهای مسکونی بر اساس مساحت ۱۹ درصد کاهش یافته است.

طوفان‌های شدیدی که در تابستان امسال منطقه جنوبی چین را درنوردید، اکنون به استان‌های مرکزی و شمالی چین منتقل شده است و این شرایط آب و هوایی نیز کاهش مصرف سنگ آهن و محصولات فولادی را درپی داشته است.

داده‌های اداره ملی آمار چین در روز چهارشنبه نشان داد که تولید سنگ آهن خام چین در ماه ژوئن ۹.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و به ۹۶.۶۲ میلیون تن رسید.

شرکت بی‌اچ‌پی، بزرگترین معدنکار بورسی جهان نیز رکورد تولید سالانه سنگ آهن را برای دومین سال متوالی شکست. شرکت معدنی برزیلی یعنی وله نیز ابراز اطمینان کرد که پس از افزایش تولید در سه ماهه دوم سال جاری، به بالاترین حد خود در سال ۲۰۲۴ در زمینه تولید سنگ آهن خواهد رسید. این شرکت گفت که تولید سنگ آهن آن در سه ماهه منتهی به ژوئن با ۲.۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۸۰.۶ میلیون تن رسیده است.

سایر مواد اولیه فولادسازی نیز با کاهش قیمت مواجه شدند و قیمت زغال سنگ کک‌شو و کک به ترتیب حدود ۱% و ۲.۱% کاهش یافت.

قیمت محصولات فولادی در بورس آتی شانگهای نیز کاهش یافت. قیمت میلگرد و کلاف حدود ۱.۵ درصد کاهش یافت و قیمت ورق نورد گرم کاهش ۱.۶۴ درصد و فولاد زنگ‌نزن ۰.۸۳ درصد کاهش یافت.

Print Friendly, PDF & Email

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=22345

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =