enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

روند قیمت جهانی سنگ آهن/ چشم‌انداز کوتاه مدت بازار + نمودار

به گزارش اقتصاد، نفت و فلزات نیوز، قیمت سنگ آهن عیار ۶۲ درصد وارداتی چین در هفته گذشته با کاهش هفتگی ۳.۶۵ دلاری معادل ۳.۴ درصدی به ۱۰۴.۳۵ دلار به ازای هر تن رسید. نشست پلنوم سوم حزب کمونیست چین که روز پنج‌شنبه هفته گذشته خاتمه یافت، برخلاف انتظارات حاوی خبرهای خوب و تغییر سیاست‌های چین به سمت حمایت جدی‌تر از بخش مسکن این کشور نبود و این امر کاهش بیشتر قیمت سنگ آهن را در پی داشت.

بازار سنگ آهن از مولفه‌های بنیادی ضعیف رنج می‌برد و پیش‌بینی می‌شود این وضعیت در ماه آینده میلادی یعنی ماه آگوست نیز ادامه داشته باشد. مصرف پایین محصولات فولادی در چین به دلیل شرایط فصلی و همچنین زیان‌دهی کارخانجات فولاد چین با افزایش عرضه جهانی سنگ آهن همزمان شده است. موجودی انبارهای سنگ آهن در بنادر چین به طور بی‌وقفه افزایش یافته است و نقدینگی در بازار سنگ آهن چین نیز وضعیت خوبی ندارد.

در این شرایط که بازار سنگ آهن بنیادهای ضعیفی دارد، نشست پلنوم سوم حزب کمونیست چین نیز انتظارات فعالان بازار را برآورده نکرد و در واقع شیفتی اساسی نیز در سیاست‌های کلان چین در کوتاه مدت ایجاد نخواهد شد. این امر حداقل تا ماه سپتامبر، وضعیت بازار سنگ آهن را بیش از پیش دشوار خواهد کرد.

در نمودار زیر، بر اساس قیمت‌های اعلامی پلتس و متال اکسپرت، روند قیمت جهانی سنگ آهن را ببینید:

Print Friendly, PDF & Email

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=22465

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =