enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

سنگ آهن کانال ۱۰۰ دلاری را از دست می‌دهد؟/ تداوم کاهش قیمت فولاد و سنگ آهن در بازار چین

به گزارش پترومتالز، قیمت سنگ آهن در روز سه‌شنبه ۲ مرداد در بازارهای آسیایی به پایین‌ترین حد خود در بیش از سه ماه گذشته رسید، زیرا فقدان سیگنال مثبت از سوی اقتصاد چین، به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده سنگ آهن، چشم‌انداز تقاضا را بیش از پیش تیره و تار کرد.

قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور با ۳.۳۶ درصد کاهش به ۱۰۰ دلار در هر تن رسید که پایین‌ترین سطح از ۸ آوریل است.

پرمعامله‌ترین قرارداد سنگ آهن با سررسید ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان چین با ۳.۴۳ درصد کاهش قیمت به ۷۷۴.۵ یوان (۱۰۶.۴۷ دلار) در هر تن رسید که کمترین میزان از ۸ آوریل است.

بهبود اقتصادی متزلزل چین همچنان تحت تاثیر تقاضای ضعیف داخلی، فشارهای نزولی مداوم و بحران بخش املاک قرار دارد.

تحلیلگران ING در یادداشتی گفتند که بدون اقدامات حمایتی و محرک‌های بیشتر، امید چندانی برای بهبود کوتاه مدت در بخش املاک و ساخت و ساز چین وجود ندارد. آنها افزودند تا زمانی که تعداد مسکن فروخته نشده بالا بماند، سرمایه‌گذاری‌های جدید و فعالیت‌های ساختمانی کساد باقی خواهند ماند و رکود در بازار املاک چین ادامه خواهد داشت.

چین با کاهش نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت و بلندمدت در روز دوشنبه بازارها را غافلگیر کرد و این نشان‌دهنده قصد دولت این کشور برای افزایش رشد دومین اقتصاد بزرگ جهان تنها چند روز پس از نشست رهبری حزب کمونیست این کشور بود.

گفتنی است قیمت زغال‌سنگ کک‌شو و کک نیز در بورس کالای دالیان چین به ترتیب ۲.۴۴ و ۲.۵۴ درصد کاهش یافتند.

قیمت محصولات فولادی نیز در بورس آتی شانگهای کاهش یافت. قیمت میلگرد نزدیک به ۱.۹ درصد کاهش یافت و قیمت ورق گرم  ۱.۷۵ درصد کاهش یافت.

Print Friendly, PDF & Email

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=22771

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =