enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

بومی‌سازی در كارگاه تعمیرگاه الكتریكی ذوب آهن اصفهان با قدرت ادامه دارد

به گزارش پترومتالز، در مجتمع بزرگ ذوب‌آهن اصفهان بالغ بر ۴۰ هزار الکتروموتور در حال کار است که سرویس، تعمیر و بازسازی آن‌ها بر عهده تعمیرگاه الکتریکی است. علاوه بر الکتروموتورها، این کارگاه تعمیر و نگهداری از مگنت ‌های الکتریکی، ترانسفورماتورهای جوشکاری و قطعات الکتریکی را نیز پوشش می‌دهد. در راستای بازتاب تلاش و کوشش همکاران، با جمعی از این عزیزان گفتگو شده که در ادامه می خوانید.

حمیدرضا دادخواه سرپرست تعمیرگاه الکتریکی گفت: برای سرعت بخشیدن به انجام تعمیرات تجهیزات یاد شده نیاز به ماشین آلاتی بود که عمدتاً باید از خارج از کشور تامین می‌شد اما با توجه به توانمندی کارکنان این تعمیرگاه ماشین آلات مورد نیاز از جمله دستگاه فرم دهنده کلاف، پخت کلاف، دستگاه برش سیم پیچ ‌های فرسوده الکتروموتورها به طور کامل بومی‌سازی و مورد بهره ‌برداری قرار گرفت.

دادخواه بیان داشت: با توجه به تجهیزات و کارکنان متخصصی که در تعمیرگاه الکتریکی وجود دارد این تعمیرگاه پتانسیل تعمیر تجهیزات برون سازمانی را نیز دارد که می‌تواند سودآوری بیشتری را برای ذوب آهن اصفهان به ارمغان آورد.

علیرضا انصاری فورمن برنامه ‌ریزی و تعمیرات داخلی تعمیرگاه الکتریکی ادامه داد: الکتروموتور EGF از جمله تجهیزاتی است که تامین آن برای کارخانه با توجه به تحریم با دشواری همراه است علاوه بر آن ارز بری زیادی را به ذوب آهن اصفهان تحمیل می‌کند از این رو با تکیه بر توان و تخصص همکاران در تعمیرگاه الکتریکی، بازسازی این تجهیز حیاتی را شروع کردیم و به امید خدا به زودی این الکتروموتور در مدار بهره ‌برداری قرار خواهد گرفت.

انصاری تاکید کرد: الکتروموتور برج خنک کننده نیروگاه حرارتی نیز از دیگر تجهیزات مهم برای ذوب‌آهن است که با توجه به اینکه این الکتروموتور قدیمی، روسی می ‌باشد امکان تامین آن حتی از خارج از کشور نیز میسر نیست اما به دست توانای کارکنان تعمیرگاه الکتریکی این تجهیز نیز در حال تعمیر و بازسازی می‌ باشد و به زودی با نصب در نیروگاه حرارتی، ۱۰ الی ۱۵ مگاوات به تولید برق در نیروگاه کمک می‌کند که در این شرایط که با کمبود برق مواجه هستیم کمک شایانی به تداوم تولید در ذوب‌آهن اصفهان می‌کند.

مهدی گرجی فورمن پایش وضعیت الکتروموتورها افزود: الکتروموتورهای معیوبی که جهت تعمیر و بازسازی به این کارگاه آورده می‌شوند، علاوه بر کلاف‌ های سیم‌ پیچ، نیازمند قطعات دیگری از جمله بوبین، کِلِم همچنین کنتاکتورهای کلیدهای مربوطه هستند که این قطعات تماماً در این کارگاه ساخته و روی موتورها نصب می‌شوند.

وی در پایان گفت: در گذشته سیم پیچ ‌های فرسوده از روی موتور توسط قلم و چکش بریده می‌شد که این کار علاوه بر داشتن مخاطرات ایمنی، بسیار زمان ‌بر بود اما با ساخت دستگاه برش سیم‌ پیچ‌ توسط کارکنان تعمیرگاه الکتریکی، این کار به جای چند شیفت، در عرض ۱۰ دقیقه و با حداکثر ایمنی انجام می‌شود.

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=24287

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − هشت =