enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

روند قیمت جهانی سنگ آهن/ بهبود قیمت‌ها در پاییز؟ + نمودار

به گزارش اقتصاد، نفت و فلزات نیوز، قیمت سنگ آهن عیار ۶۲ درصد وارداتی چین در هفته گذشته با افزایش هفتگی ۰.۹ دلاری معادل ۱ درصدی به ۹۲.۶۵ دلار به ازای هر تن رسید. برخی نشانه‌ها در بازار جهانی فولاد و سنگ آهن در حال بروز است که ممکن است بهبود نسبی قیمت‌ها در هفته‌های آتی را درپی داشته باشد.

موجودی انبارهای محصولات فولادی تجار چینی در هفته گذشته برای نهمین هفته متوالی کاهش یافت و به کمترین میزان در ۸ ماه گذشته رسید. انتظار می‌رود با ورود به فصل سنتی ساخت‌وساز در چین، تقاضا برای محصولات فولادی در این کشور در ماه‌های سپتامبر و اکتبر بهبود یابد اما در کل نباید انتظار داشت که در بنیادهای بازار، تحول چشمگیری صورت گیرد.

همچنین خبرها حاکی از این است که چین تا اواخر ماه جاری، نرخ بهره وام‌های مسکن را کاهش خواهد داد. در آمریکا نیز نخستین کاهش نرخ بهره در دوران پس از جنگ اوکراین، به احتمال زیاد در روز ۱۸ سپتامبر رقم خواهد خورد. انتظار می‌رود این عوامل حداقل در کوتاه مدت افزایش قیمت سنگ آهن و محصولات فولادی را درپی داشته باشد. بازار چین روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری تعطیل است و باید دید بعد از تعطیلات، رونق نسبی به بازار فولاد و سنگ آهن بازمی‌گردد یا خیر.

در نمودار زیر، بر اساس قیمت‌های اعلامی پلتس و متال اکسپرت، روند قیمت جهانی سنگ آهن را ببینید:

Print Friendly, PDF & Email

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=25074

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =