enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

بازدید معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور از پردیس توسعه فناوری‌های راهبردی فولاد مبارکه

به گزارش پترومتالز، حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز با حضور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، از پردیس توسعه فناوری‌های راهبردی فولاد مبارکه بازدید به عمل آورد.

پردیس توسعه فناوری‌های راهبردی فولاد مبارکه یک کارخانه نوآوری برای ساخت و تجمیع پایلوت‌ها و انجام آزمایش‌ها، تحقیقات بر روی آن‌ها و نظارت بر اجرای قراردادهای پایلوت و توسعه تکنولوژی است.

تامین زیرساخت‌های مناسب از قبیل برق گاز و دیگر تاسیسات لازم جهت اجرای پایلوت‌های فناوری، نظارت بر حسن اجرای قرادادهای طراحی ساخت و خرید پایلوت‌های مرتبط با فناوری‌های پیشرفته صنعت فولاد تامین فضای کارگاهی جهت استقرار پایلوت‌های مورد نظر و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های نیمه‌صنعتی (FABLAB)‏ جزو حوزه‌های فعالیت این کارخانه نوآوری هستند.

همچنین نظارت بر اجرای طرح‌های پرعیارسازی سنگ آهن به روش‌های کوره دوار RHF كوره دوار افقی، کوره بستر سیال، نظارت بر اجرای طرح‌های نیمه‌صنعتی استحصال عناصر و ترکیبات با ارزش مانند فرووانادیم و نیکل، نظارت بر اجرای طرح‌های اقتصاد چرخشی بازیافت) مواد با ارزش از ضایعات مانند سرباره پوسته‌های اکسیدی و باطله و تجاری‌سازی از دیگر حوزه‌های فعالیت این کارخانه نوآوری است.

Print Friendly, PDF & Email

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=25082

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + ده =