enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

روند قیمت جهانی سنگ آهن/ بنیاد ضعیف و دوز بسته‌های حمایتی چین + نمودار

به گزارش اقتصاد، نفت و فلزات نیوز، قیمت سنگ آهن عیار ۶۲ درصد وارداتی چین در هفته گذشته با کاهش هفتگی ۵ دلاری معادل ۴.۷ درصدی به ۱۰۱.۱۵ دلار به ازای هر تن رسید. در روز پنج‌شنبه هفته گذشته قیمت سنگ آهن حتی کانال ۱۰۰ دلاری را نیز از دست داد و سپس در روز پایانی هفته، بخشی از کاهش قیمت سنگ آهن جبران شد.

در حالی که بازار فولاد و سنگ آهن، وضعیت بنیادی مناسبی ندارد، افت و خیز قیمت‌ها را دوز بسته‌های حمایتی چین تعیین می‌کند. در هفته گذشته چین اعلام کرد که ۴ تریلیون یوان (معادل ۵۶۲ میلیارد دلار) به بازار مسکن تزریق می‌کند اما چون این تأمین مالی تنها پروژه‌های ناتمام را شامل می‌شد و پروژه‌های جدید که مصرف فولاد بالایی دارند در این بسته گنجانده نشده بود، در مجموع قیمت سنگ آهن نزولی شد.

در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، نرخ رشد اقتصادی چین به ۴.۶ درصد رسید که پایین‌ترین میزان در یک سال و نیم اخیر است. اما این نرخ همچنان بهتر از پیش‌بینی کارشناسان بوده است. چین برای سال جاری، رشد اقتصادی ۵ درصدی را هدف‌گذاری کرده و رشد اقتصادی ۹ ماهه نخست امسال آن ۴.۸ درصد بوده است. کارشناسان بر این باورند که بدون بسته‌های انبساطی جدید، رسیدن به نرخ هدف‌گذاری شده در انتهای امسال، دشوار خواهد بود.

در نمودار زیر، بر اساس قیمت‌های اعلامی پلتس و متال اکسپرت، روند قیمت جهانی سنگ آهن را ببینید:

Print Friendly, PDF & Email

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=27527

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 20 =