enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان از عملکرد 7 ماهه نخست امسال خبر داد: رشد درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد هرمزگان در بازار داخلی/ توسعه سبد محصول در دستور کار است

به گزارش پترومتالز، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان از رشد درآمد حاصل از فروش بالای 9 درصدی در 7 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال 1402 خبر داد و گفت: شرکت فولاد هرمزگان طی 7 ماهه نخست امسال موفق شده است در زمینه فروش محصولات خود رشد 9.3 درصدی را به ثبت برساند که بخش عمده‌ای از این رشد فروش مربوط به عرضه محصولات در بازار داخلی و تامین نیاز صنایع کشور بوده است.

عطاالله معروفخانی با اشاره به میزان فروش محصولات در بازار داخلی تصریح کرد: مطابق با آمار منتشر شده‌، امسال شرکت فولاد هرمزگان یکی از برترین عرضه‌کننده‌ها و معامله‌کنندگان اسلب در کشور بوده و طی مهرماه سال جاری توانسته بالغ بر ۱۲۰ هزار تن اسلب در بورس کالا معامله کند و نوردکاران را برای خرید محصول هرمز به رقابت با یکدیگر بکشاند. حال در صورتی که محدودیت‌های انرژی طی ماه‌های باقیمانده سال کمتر شود، ما می‌توانیم با قدرت بیشتری در بازار حضور داشته باشیم و روند فروش مهرماه را ادامه دهیم و رکوردهای فروش بیشتری را به ثبت برسانیم.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان تصریح کرد: در بخش فروش شاهدیم میزان فروش محصولات در 7 ماهه نخست سال جاری عدد ۱۸۴ هزار و 233 میلیارد ریال بوده است که بخش عمده آن یعنی ۱۲۳ هزار و 785 میلیارد ریال از فروش در بازار داخل و مابقی آن از فروش صادراتی شرکت به دست آمده و در مجموع درآمد شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که درآمد ۱۶۸ هزار و 535 میلیارد ریال بوده، با رشد 9.3 درصدی همراه شده است.

رشد 21.7 درصدی درآمد حاصل از فروش داخلی محصولات هرمز

معروفخانی افزود: با وجود محدودیت‌های انرژی، اما فولاد هرمزگان همان‌گونه که اشاره شد طی مدت 7 ماهه اول امسال فروش اسلب در بازار داخلی با موفقیت قابل قبولی همراه شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 11.9 درصدی داشته و از رقم 89 هزار میلیارد ریال در 7 ماهه سال 1402 به 99 هزار میلیارد ریال در پایان مهرماه امسال رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: امسال طی 7 ماه نخست، با توجه به رشد تولید آهن اسفنجی و رکوردشکنی‌های این واحد موفق به فروش 199 هزار تن از این محصول در بازار داخلی شدیم که رشد 123 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. این میزان فروش منجر به کسب23 هزار و 830 میلیارد ریال درآمد شده که حاکی از افزایش 100 درصدی درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان اضافه کرد: مجموع درآمد حاصل از فروش داخلی فولاد هرمزگان طی 7 ماه نخست امسال به 123 هزار و 785 میلیارد ریال رسید که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش رشد 21.7 درصدی را نشان می‌دهد.

محدودیت شدید انرژی، سد راه افزایش تولید

وی در ادامه سخنانش به میزان تولید محصولات مختلف در فولاد هرمزگان اشاره کرد و گفت: میزان تولید اسلب در فولاد هرمزگان طی 7 ماهه نخست امسال به میزان 712 هزارو 391 تن رسید. همان‌گونه که پیش‌تر اشاره شد بحران ناترازی انرژی و قطع برق از خرداد ماه تا هفته نخست مهر ماه، متاسفانه دامن‌گیر بسیاری از صنایع فولادسازی کشور شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، میزان تولید آهن اسفنجی شرکت به میزان یک میلیون و 149 هزارو401 تن بوده است که این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش تولید به مقدار تقریبی 102 هزارتن همراه شده و رشد 9.7 درصدی تولید را به ثبت رسانده و این میزان تولید در تاریخ فعالیت این واحد فولاد هرمزگان بی‌سابقه بوده است.

رکوردشکنی‌های متعدد در 7 ماهه امسال

مدیرعامل فولاد هرمزگان در ادامه سخنانش به رکوردهای ثبت شده طی سال 1403 اشاره کرد و گفت: با وجود محدودیت‌هایی که در تامین برق داشتیم اما خوشبختانه هم در بهار و هم در مهرماه سال جاری شاهد رکوردزنی در بخش تولید بودیم. ما در مهرماه امسال توانستیم به برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده برای تولید اسلب به میزان ۱۵۱ هزار و 216 تن دست پیدا کنیم و در صورتی که مشکل تامین انرژی برطرف شود، به طور حتم در میزان تولید و فروش محصولات به رکوردهای متعددی دست پیدا خواهیم کرد.

توسعه سبد محصول هرمز

به گفته معروفخانی، توسعه سبد محصولات کیفی در برنامه‌های آتی شرکت فولاد هرمزگان تعریف شده و اقدامات لازم از سوی مدیران مجموعه فولادی هرمزگان در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم محصولات متنوع و کیفی را برای مشتریان فولاد هرمزگان تولید کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان معتقد است توسعه سبد محصولات فولاد هرمزگان با اجرای طرح‌های توسعه‌ای و استفاده از فناوری‌های جدید، اتفاق خواهد افتاد و فولاد هرمزگان با تولید محصولات جدید و کیفی، تمرکز بیشتری روی افزایش بهره‌وری و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر خواهد داشت. درواقع جزو اهداف اصلی و اولویت‌های تعریف شده در فولاد هرمزگان، توسعه تکنولوژی و سبد محصولات است که به طور جدی دنبال می‌شود.

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=28758

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 11 =