enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه در پنل تخصصی «مسیر مسئولانه»: طراحی، شكل‌گیری و وجود فولاد مباركه خود نوعی مسئولیت اجتماعی است

به گزارش پترومتالز، محمدجواد براتی، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه در پنل تخصصی «مسیر مسئولانه» با موضوع الگوی نوین مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: طراحی، شکل‌گیری و وجود فولاد مبارکه خود نوعی مسئولیت اجتماعی است. این صنعت به همت برخی از جوانان به این دلیل ایجاد شده که از آهن ثروت‌آفرینی کنند، چراکه ما برای آرامش، آسایش و ارتقای کشور نیاز به ابزار فولاد داریم. باور راه‌اندازی فولاد مبارکه سخت بوده، اما این باور وجود داشته و محقق شده است.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه تصریح کرد: بنیان‌گذاران فولاد مبارکه در ابتدا به این مسئله فکر کردند که این شرکت می‌تواند تأثیراتی بر محیط اطراف داشته باشد. بر این اساس طرح توسعه منطقه‌ای فولاد مبارکه را که شامل همه مناطق متأثر از فولاد مبارکه می‌شده تعریف و اقداماتی نظیر ساخت مساجد، مدارس، مراکز درمانی، راه و… را در آن‌ها اجرا کرده‌اند تا باری از دوش مردم بردارد.

وی با بیان اینکه طرح‌های کوچک و بزرگ در این زمینه اجرایی شده است، افزود: از سویی نیز ما باشگاه فولاد مبارکه را با ۲ هزار و ۲۰۰ ورزشکار زن و مرد در سطوح مختلف سنی و در رشته‌های مختلف داریم که در رده‌های آماتور تا حرفه‌ای فعالیت دارند و نظیر چنین باشگاهی را هنوز در سطح کشور نمی‌بینیم.

براتی گفت: فولاد مبارکه همان‌طور که در زمینه تولید، صنعت و اقتصاد نقش ویژه داشته و پیشرو بوده است، همواره در زمینه مسئولیت اجتماعی نیز پیشرو و الگو بوده و همه صنایع به فولاد مبارکه نگاه داشتند تا گامی را که فولاد مبارکه برمی‌دارد دیگران نیز بردارند.

وی در ادامه فلسفه وجود فولاد مبارکه را «مسیر ماندگاری برای خلق آینده بهتر» دانست و ادامه داد: درصدد اجرای برنامه‌هایی هستیم که بتوانیم این هدف را محقق سازیم.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه با بیان اینکه طی سه سال گذشته اقدامات فولاد مبارکه در حوزه مسئولیت اجتماعی را ارزیابی کردیم و البته همه فعالیت‌ها روشن و قابل‌دفاع بود، گفت: در این ارزیابی‌ها به این نکته رسیدیم که در حوزه مسئولیت اجتماعی تغییرات و بهبودهایی ایجاد کنیم؛ بنابراین سعی کردیم رویکرد فعالانه‌تری داشته باشیم. بر همین اساس ننشستیم تا درخواست‌هایی به دست ما برسد و آنگاه آن‌ها را بررسی کنیم و تصمیم بگیریم ورود کنیم یا خیر، بلکه خودمان فعالانه وارد شدیم، مسئله‌یابی کردیم و برای برداشتن باری از دوش مردم، قطعه‌ای از پازل ساختن آینده بهتر را دنبال کردیم. مسئله را دریافتیم؛ به دنبال حل آن بودیم و با تأکید بر مشارکت مردم فعالیت‌های خود را پیش بردیم.

وی تأکید کرد: رویکرد اصلی فولاد مبارکه در حوزه مسئولیت اجتماعی برگرفته از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است؛ ازاین‌رو ایجاد، تقویت و شناسایی حلقه‌های پیشرفت را در ابتدا در دستور کار قرار دادیم.

براتی با اشاره به اینکه تصمیم ما بر آن شد که بهره‌وری و اثربخشی اقدامات ما بر اساس مطالعاتی باشد و بر اساس مین مطالعات، بهره‌وری را ارتقا دهیم، اضافه کرد: در این زمینه موفق شدیم و آن را به‌عنوان الگویی جدید به سایر صنایع نیز عرضه کردیم.

 وی گفت: ما این اقدام را از سه سال گذشته از شرق اصفهان آغاز کردیم. الگو را به بلوغ اولیه رساندیم و در شهرستان‌های غرب استان نیز ادامه دادیم؛ سپس با توجه به اینکه فولاد مبارکه به وسعت ایران است، این الگو را در جای‌جای کشور مانند فولاد هرمزگان، فولاد سنگان و… اجرایی کردیم تا به پیشرفت مناطق یاری برسانیم.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه با اشاره به سه رویکرد فولاد مبارکه به‌منظور تحقق مسئولیت اجتماعی گفت: انجام مطالعات پژوهشی برای هر اقدام، آموزش و توانمندسازی و جلب مشارکت ذی‌نفعان این سه رویکرد را تشکیل می‌دهد. ما در این مسیر الگویی ایجاد کردیم که به‌زودی ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: فولاد، آهن و حدید برخاسته از دل مردم است. اگر قرار باشد برای کشور اتفاقی بیفتد به دست مردم رقم خواهد خورد. فولاد مبارکه به دنبال فراهم ساختن زمینه‌ای است که چه در عرصه اقتصاد، ثروت‌آفرینی و اشتغال‌زایی و چه در عرصه پیشرفت منطقه‌ای، این امر با مشارکت خود مردم صورت گیرد.

 رئیس واحد توسعه و تکامل منطقه‌ای شرکت فولاد مبارکه:

اشتغال‌زایی برای ۴۳۱ نفر در رویکرد جدید تحقق مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه

غلامرضا پوربافرانی، رئیس واحد توسعه و تکامل منطقه‌ای شرکت فولاد مبارکه در این پنل با بیان اینکه موضوع مسئولیت اجتماعی از زمان نصب تجهیزات در شرکت فولاد مبارکه آغاز شد، گفت: برای این امر، ساخت راه‌ها و دیگر مراکز از همان ابتدای فعالیت فولاد مبارکه آغاز شد که البته این اقدامات در راستای رفع نیازهای خود شرکت نیز بوده است.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد سه سال اخیر فولاد مبارکه در حوزه مسئولیت اجتماعی گفت: در این بازه زمانی بیش از ۲۰۷ هزار نفرساعت آموزش در کارگاه‌های آموزشی برای اقشار مختلف مردم برگزار شد.

رئیس واحد توسعه و تکامل منطقه‌ای شرکت فولاد مبارکه همچنین به ارائه مشاوره به ۱۷ هزار نفر در این بازه زمانی اشاره کرد و افزود: همچنین بازدیدهای آموزشی تجربی برای بیش از ۱۵ هزار نفر به همت فولاد مبارکه برگزار شده است که در این بین می‌توان به بازدید کشاورزان برنج‌کار لنجان از مزارع خشک‌کاری شمال کشور اشاره کرد که همین روش در حال حاضر در استان اصفهان در حال اجراست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اجرای مسئولیت‌های اجتماعی فولاد مبارکه طی سه سال اخیر منجر به اشتغال‌زایی برای ۴۳۱ نفر شده است، گفت: همه این مشاغل پایدار بوده است.

اجرای ۴۷ رویداد برای توانمندسازی مردم مناطق تحت تأثیر فولاد مبارکه

پوربافرانی همچنین به اجرای ۴۷ رویداد برای توانمندسازی مردم مناطق تحت تأثیر فولاد مبارکه اشاره کرد و گفت: این دوره‌های آموزشی منجر به توانمندسازی مردم شده و مربیان زیادی در این دوره‌ها پرورش یافتند تا بعد از پایان این طرح نیز بتوانند فعالیت داشته باشند.

وی میزان زمین‌های تحت پوشش طرح‌های فولاد مبارکه را در حوزه مسئولیت اجتماعی ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: همچنین بیش از ۵۰۰۰ دام را تحت پوشش قرار دادیم.

رئیس واحد توسعه و تکامل منطقه‌ای شرکت فولاد مبارکه افزایش ۱۰ درصدی راندمان کشت گندم را از دستاوردهای تحقق مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه در شرق اصفهان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در سازمان جهاد کشاورزی برای ۵ سال آینده افزایش ۳ تا ۵ درصدی راندمان تولید گندم را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین در زمینه کاهش تلفات دام در مناطق هدف، در طرح اجرایی تکامل منطقه‌ای فولاد مبارکه، ۶۰ درصد کاهش تلفات را داشته‌ایم.

پوربافرانی با بیان اینکه تاکنون ۲۸۵ شبکه در منطقه‌های تحت تأثیر فولاد مبارکه ایجاد شده است، ادامه داد: مشارکت مردم در تحقق اهدافمان در حوزه مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه نقش مهمی داشت.

 مدیرعامل رستا:

اجرای طرح تکامل منطقه‌ای فولاد مبارکه در ۷ شهرستان و ۱۰۰ روستا

محمدعلی جعفری، مدیرعامل رستا نیز در این پنل با بیان اینکه جلب اعتماد مردم مهم‌ترین کار در راستای تحقق برنامه‌های حوزه مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه است، اظهار کرد: در این زمینه هم‌زیستی با مردم منطقه و جلب اعتماد آنان در این زمینه را در دستور کار قرار دادیم و با هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف فولاد مبارکه ازجمله باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان، روابط عمومی، شرکت‌های زیرمجموعه و… توانستیم این اعتماد را جلب کنیم.

وی با بیان اینکه طرح تکامل منطقه‌ای فولاد مبارکه تاکنون در ۵ شهرستان شرقی و دو شهرستان غربی استان اصفهان اجرایی شده است، اضافه کرد: با اجرای این طرح نزدیک به ۱۰۰ روستا دارای سند پیشرفت آبادانی شده‌اند.

مدیرعامل رستا با بیان اینکه تاکنون ۵۵ پروژه با اعتبار ۱۲ میلیارد و 300 میلیون تومانی فولاد مبارکه آغاز شده و امروز با اعتبار ۷۷ میلیارد تومانی با مشارکت مردم به بهره‌برداری رسیده یا در حال بهره‌برداری است، اضافه کرد: ما در هر روستا یک پروژه را در اولویت قرار داده و از نظر اعتباری هزینه پرداخت کردیم؛ اما ادامه راه با خود مردم بوده و این امر منجر به پایداری اقدامات در مناطق شده است.

 وی با بیان اینکه مدرسه پیشرفت از جنس پروژه‌هایی بود که ایجاد شد تا اتفاقات خاص منطقه را در آنجا تحقق بخشیم، گفت: همه این اتفاقات در فرایندی طی می‌شود که ما به آن الگوی پیشرفت و آبادانی می‌گوییم و در سه دوره «شبکه‌سازی و اعتمادسازی»، «توانمندسازی و غنی‌سازی» و «پایدارسازی و پشتوانه‌سازی» اجرایی می‌شود.

مدیرعامل رستا تصریح کرد: در این فرایند سه‌دوره‌ای که ممکن است

۱۰ سال به طول انجامد، باید افراد به‌ جایی برسند که رستا، فولاد مبارکه و یا هر نهاد حمایتی دیگر، چه باشد و چه نباشد، خودشان توان تکمیل این مسیر را داشته باشند.

روشی که در دستور کار داریم قابلیت تعمیم دادن برای رفع مسائل کلان کشور است

وی با بیان اینکه این الگو در یک فرایند سه‌دوره‌ای طراحی شده و ما در حال توانمندسازی آن هستیم، ادامه داد: در صورت تحقق کامل طرح، شاهد اتفاقات بزرگی خواهیم بود. البته ما بر این باوریم که روشی که در دستور کار داریم قابلیت تعمیم دادن برای رفع مسائل کلان کشور با همکاری مردم است.

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=31080

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =