enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

حضور پررنگ فولاد خوزستان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

به گزارش پترومتالز، هفتمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۵) با حضور رئیس جمهور و جمعی از وزرا، مسئولان و فعالان داخلی و خارجی، ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران افتتاح شد.

شرکت فولاد خوزستان بزرگ ترین عرضه‌کننده شمش فولادی کشور در این نمایشگاه با توانی مضاعف بیش از پیش به دنبال فتح بازارهای جهانی است.

هفتمین نمایشگاه ایران اکسپو، در حالی از هشتم اردبیهشت‌ماه ۱۴۰۴ به مدت پنج روز در نمایشگاه بین‌المللی تهران، فعالیت می کند، که یکی از نقاط اتکای ارزآوری کشور در سال‌های اخیر، صنعت فولاد بوده است. در میان تولید‌کنندگان فولاد کشور، بزرگ‌ترین عرضه‌کننده‌ی شمش فولادی کشور یعنی فولاد خوزستان توانسته با تولید محصولاتی با کیفیت جهانی، بازارهای جهانی را به تسخیر درآورد.

با نگاهی به آمار تولید و صادرات فولاد، می‌توان دریافت که بازار هدف فولاد خوزستان به اقصی نقاط دنیا گسترش پیدا کرده و تا به امروز ۲۸ کشور در پنج قاره مقصد صادراتی فولاد خوزستان بوده‌اند.

نقطه‌ی عطف صادراتی این شرکت در سال ۱۴۰۱ شکل گرفت، جایی که صادرات دو میلیون تُن شمش، ارزآوری یک میلیارد و سیصد میلیون دلاری معادل سه درصد تولید ناخالص ملی را به همراه داشت. ظرفیتی بی‌نظیر که اگر محدودیت‌های تحمیلی انرژی در سال‌های آینده، تکرار نشود و در شرایطی که تحریم‌های بین‌المللی، فروش نفت را با محدودیت‌ مواجه کرده است، جایگزین مطمئنی برای ارز حاصل از نفت خواهد بود. البته این را هم باید اضافه کرد که مجموع صادرات سال‌های ۱۴۰۱ الی ۱۴۰۴ فولاد خوزستان عددی نزدیک به ۵ میلیون‌ و هشتصد هزار تُن بود. این میزان صادرات در حالی رقم خورد که در طول این چهار سال، دو میلیون و‌ ۴۰۰ هزار تُن به دلیل اعمال محدودیت‌های انرژی تولید برنامه‌ریزی شده از دست رفت و در کنار آن باید، اعمال دستورالعمل‌ عوارض صادراتی را که مانعی برای صادرات بود، اضافه کرد.

معرفی و توسعه ظرفیت‌های صادراتی ایران در حوزه‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی، توسعه صادرات غیرنفتی، ایجاد بستری برای ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان ایرانی و تجار خارجی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های مختلف اقتصادی، شناساندن محصولات و خدمات ایرانی به بازارهای جهانی و افزایش رقابت‌پذیری، تقویت برند ملی ایران و بهبود تصویر کشور، حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان و ایجاد شبکه‌های تجاری بین‌المللی برای توسعه روابط اقتصادی پایدار داخلی اهداف نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

یقینا حضور در این نمایشگاه فرصتی را فراهم می‌کند که با تجار، بازرگانان، و خریداران جدید از کشورهای مختلف به صورت مستقیم با هدف ایجاد زمینه همکاری‌های تجاری جدید ارتباط برقرار شود.

شرکت فولاد خوزستان همواره یکی از بازیگران اصلی صنعت فولاد کشور بوده است. کیفیت محصول، رقابت‌پذیری قیمت، تحقیق و توسعه و شناخت بازار و بازاریابی از ویژگی‌های محصولات صادراتی هستند که یک به یک در شرکت‌ فولاد خوزستان رعایت می‌شوند. از طرفی تولید صادرات‌ محور علاوه بر ارزآوری باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود و ایران با قرار گرفتن در میان ده کشور تولیدکننده‌ی فولاد جهان، نقش مهمی در این صنعت دارد. تداوم حضور در بازارهای جهانی، مستلزم تولید پایدار و با کیفیت است، رویکردی که اصلی‌ترین راهبرد شرکت فولاد خوزستان را تشکیل می‌دهد.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، در روز نخست نمایشگاه، سید محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از معاونین وزیر و فعالان حوزه صادرات و تجار داخلی و خارجی از غرفه شرکت فولاد خوزستان بازدید نمودند.

گفتنی است، غرفه شرکت فولاد خوزستان در سالن شماره ۷ نمایشگاه بین المللی تهران از ۸ لغایت ۱۲ اردیبشهت ماه ۱۴۰۴ از ساعت ۸ الی ۱۶ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=41933

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − هشت =