enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

بازار فولاد و ارز زیر ذره‌بین پترومتالز/ تقاضا برای شمش افزایش می‌یابد؟/ چینی‌ها در حال کنار گذاشتن مقررات سخت‌گیرانه کرونایی

به گزارش پترومتالز، امروز یکشنبه ۱۳ آذر شاهد افزایش نرخ‌ها در بازار آزاد ارز بودیم و قیمت دلار آمریکا با افزایش ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی عمدتاً در کانال ۳۶۲۰۰ و ۳۶۳۰۰ تومانی قرار داشت.

در بازار داخلی فولاد، امروز شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم. در حال حاضر، کف قیمت میلگرد در بازار ۱۵۶۰۰ تومان و سقف آن ۱۷۳۰۰ تومان به ازای هر کیلو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است. قیمت متوسط میلگرد (تحویل درب کارخانه) در بازار امروز تقریباً با افزایش ۱۰۰ تومانی نسبت به روز گذشته به ۱۶۲۵۰ تومان به ازای هر کیلو رسید.

فردا شمش بلوم با قیمت پایه ۱۲۷۰۷ تا ۱۳۹۱۸ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده در بورس کالا عرضه می‌شود. هفته گذشته، قیمت پایه عرضه‌های شمش فولادی در محدوده ۱۲۹۰۳ تا ۱۳۹۰۴ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده قرار داشت. فولاد خوزستان (#فخوز) همچنان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده است و فردا ۵۰ هزار تن شمش با نرخ ۱۳۶۰۵ تومان به ازای هر کیلو روانه بازار می‌کند. قیمت پایه شمش فولاد خوزستان نسبت به هفته گذشته ۱۲۹ تومان به ازای هر کیلو معادل ۰.۹ درصد کاهش یافته است. چادرملو (#کچاد) که با ۴۰ هزار تن دومین عرضه‌کننده بزرگ شمش است، قیمت پایه عرضه‌اش را ۱۳۹۱۸ تومان به ازای هر کیلو قرار داده و نسبت به هفته گذشته، قیمت پایه عرضه شمش این شرکت، ۶۱۶ تومان به ازای هر کیلو معادل ۴.۶ درصد افزایش یافته است. صبح شنبه هفته جاری، #پیش_بینی کرده بودیم که قیمت‌ها در کوتاه مدت در بازار فولاد افزایش خواهد یافت. با توجه به جهش قیمت آهن اسفنجی، محدودیت‌های گاز و روند بازار جهانی، این پیش‌بینی همچنان برای بازه کوتاه مدت معتبر است و انتظار داریم فردا تقاضا برای شمش در عرضه‌های بورس کالا به‌صورت نسبی افزایش یابد.

فردا حجم عرضه‌های شمش، بیش از ۶۳ هزار تن کمتر از هفته گذشته است و در مجموع در روز دوشنبه 14 آذر، بیش از ۲۱۵ هزار تن شمش در بورس کالا عرضه می‌شود. میانگین ساده قیمت‌های پایه عرضه شمش ۱۳۲۸۷ تومان به ازای هر کیلو است. هفته گذشته این عدد ۱۳۳۴۲ تومان بود.

چین عملاً در حال کنار گذاشتن سیاست‌های سخت‌گیرانه کووید صفر است. از فردا دوشنبه، شهروندان پکن برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیاز به تست‌های منفی کرونا ندارند. در شنژن هم شهروندان بدون تست منفی کرونا می‌توانند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و وارد پارک‌ها، داروخانه‌ها و مراکز توریستی شوند. انتظار می‌رود کنار گذاشتن سیاست کووید صفر در کنار حمایت دولت چین از شرکت‌های ساختمانی انبوه‌ساز، تأثیر صعودیِ هیجانی بر بازار فولاد داشته باشد و قیمت‌ها در کوتاه مدت افزایش یابند. باید تأکید کرد که به دلیل رکود جهانی، رشد شارپ و طولانی‌مدت قیمت‌ها بعید است.

با پترومتالز آینده بازار فولاد را ببینید.

Print Friendly, PDF & Email

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=5071

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =