enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

بازار فولاد و ارز زیر ذره‌بین پترومتالز/ افزایش قیمت محصولات فولادی همزمان با جهش نرخ ارز/ کاهش قیمت سنگ آهن برای دومین روز متوالی

به گزارش پترومتالز، امروز سه‌شنبه ۲۲ آذر باز هم شاهد پیشروی بیشتر نرخ ارز در بازار آزاد بودیم و قیمت دلار در معاملات بازار آزاد با افزایش ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومانی حتی تا کانال ۳۸۴۰۰ و ۳۸۵۰۰ تومانی بالا رفت و سقف قیمتی جدیدی را تجربه کرد!

در بازار داخلی فولاد، به پیروی از نرخ ارز، امروز مجدداً شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم. در حال حاضر، کف قیمت میلگرد در بازار ۱۶۷۰۰ تومان و سقف آن ۱۷۹۰۰ تومان به ازای هر کیلو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است. قیمت متوسط میلگرد (تحویل درب کارخانه) در بازار امروز تقریباً با افزایش ۲۰۰ تومانی نسبت به روز گذشته به ۱۷۲۵۰ تومان به ازای هر کیلو رسید.

قیمت پایه عرضه میلگرد در بورس کالا برای فردا چهارشنبه ۱۵۰۰۰ تا ۱۵۶۸۶ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده است. عدد ۱۵۶۸۶ تومان به ازای هر کیلو به‌عنوان سقف قیمت پایه میلگرد، با قیمت کشف‌شده شمش در هفته جاری، فاصله ۱۱ درصدی دارد. هفته گذشته، حدود ۳۱۰ هزار تن میلگرد در بورس کالا عرضه شد که از این میزان تنها حدود ۵۹ هزار تن، معادل ۱۹ درصد حجم کل عرضه‌ها، با نرخ میانگین موزون ۱۴۹۱۹ تومان به ازای هر کیلو مورد معامله قرار گرفت.

امروز رویداد مهم در بازار جهانی این بود که قیمت سنگ آهن برای دومین روز متوالی کاهش یافت. قیمت سنگ آهن در معاملات آتی بورس سنگاپور تا ۱۰۸ دلار به ازای هر تن کاهش یافت. قیمت میلگرد، کلاف و ورق گرم نیز در بورس شانگهای حدود ۰.۵ درصد کاهش یافت. همان‌طور که پترومتالز پیشتر #پیش_بینی کرده بود نباید انتظار رشد شارپ قیمت‌ها را در بازار جهانی فولاد داشت و هنوز ریسک‌های بنیادی بازار، بزرگ‌تر از خوش‌بینی‌ها و هیجانات برخی از فعالان بازار جهانی در خصوص «ریکاوری سریع اقتصاد چین» است. عرضه در سطح جهانی بالا است و در مقابل، تقاضا هنوز استحکام چندانی از خود نشان نداده است.

Print Friendly, PDF & Email

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=5261

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − هفت =