فوری
به گزارش پترومتالز، محمد تاجمیر ریاحی مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل، در حاشیه نمایشگاه بینالمللی متافو تبریز گفت: با توجه به سیاستها و استراتژیهای کلان تعریف شده در فولاد مبارکه، پروژه ایجاد مراکز خدماتی در کشورهای همسایه و توسعه بازارهای صادراتی در دستور کار قرار گرفت که این مهم به فولاد متیل محول شد. اقدامات خوبی در ماههای گذشته انجام شده و مذاکرات متعددی با برخی از فعالان اقتصادی و صنعتگران این کشورها صورت گرفته و امیدواریم بهزودی بتوانیم در برخی از کشورهای همسایه مراکز خدماتی و تولیدی رو ایجاد کنیم تا به کمک آن توسعه بازارهای صادراتی را در دستور کار خود قرار دهیم.
وی افزود: یکی از نکات مهمی که برای توسعه بازار در کشورهای همسایه قابل توجه بوده، مزایایی است که برخی از این کشورها برای شرکتهای تولیدی در نظر میگیرند و این اتفاق باعث کاهش تعرفههای واردات برای شرکتهای واردکننده محصولات ایرانی شده است.
تاجمیر ریاحی ادامه داد: این اتفاق باعث رقابتی شدن محصولات ما در بازارهای کشورهای همسایه میشود و امیدواریم با برنامهریزیهایی که در این زمینه انجام شده، در ماههای آینده مراکزی را در این کشورها افتتاح کنیم تا در نهایت سیاستهای صادراتی گروه فولاد مبارکه و کشور محقق شود.
وی اظهار کرد: از سوی دیگر در بخش توزیع محصولات توسط مراکز خدماتی فولاد مبارکه در بازار داخل، طی سال گذشته و امسال توانستیم محصولات گروه را در کل استانهای کشور توزیع کنیم که در استان آذربایجان شرقی و با محوریت شهر تبریز نیز اقدامات خوبی انجام شد و در این دوره از نمایشگاه متافو تبریز نیز در غرفه فولاد مبارکه حضوری فعال دارد.
مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل یادآور شد: در حال مذاکره برای عقد تفاهمنامههایی با دیگر شرکتهای زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه هستیم تا محصولات این گروه بزرگ صنعتی در سراسر کشور و با عاملیت مراکز خدماتی توزیع شده و با استفاده از ظرفیتهای بازاریابی در فولاد متیل، شاهد سودآوری بیشتری برای گروه باشیم.
وی تصریح کرد: تولید بدون کارخانه و تبدیل اسلبهای تولید شده در فولاد مبارکه به پلیت، یکی از نوآوریهای فولاد متیل طی دوسال گذشته بوده که تنها در سال گذشته بالغ بر ۳۰ هزار تن از این تختالها تبدیل شده و امیدواریم امسال نیز بتوانیم با این کسب و کار جدید سودآوری خوبی را در هلدینگ شاهد باشیم.
لینک کوتاه:
https://enfnews.com/?p=53504