enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

در گفتگو با تاجمیر ریاحی عنوان شد؛ گام‌های بلند فولاد متیل برای حضور مؤثر در بازارهای جهانی و تحقق فروش فناورانه

به گزارش پترومتالز، محمد تاجمیر ریاحی، مدیرعامل شرکت فولاد متیل، با اشاره به شرایط دشوار بازار در شش‌ماهه نخست سال گفت: چهار ماه ابتدایی سال با روند نزولی قیمت‌ها و رکود نسبی بازار فولاد همراه بود که حاشیه سود شرکت‌های زیرمجموعه را تحت‌تأثیر قرار داد. با این حال، علی‌رغم شرایط نامساعد بازار، سود عملیاتی شرکت‌ها در سطح قابل‌قبولی حفظ شد و امیدواریم با بهبود شرایط از مهرماه، تا پایان سال بتوانیم اهداف پیش‌بینی‌شده را محقق کنیم.

او افزود: در این مدت، علاوه بر مدیریت شرایط بازار، برنامه‌های تحولی مهمی را نیز اجرایی کردیم که دو نمونه از آن در سمپوزیوم کیش رونمایی شد. نخست، سامانه فروش برخط فولاد متیل است که هم‌اکنون پنج مرکز فروش ما بر اساس آن فعالیت می‌کنند. هدف‌گذاری کرده‌ایم که تا پایان سال، حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد فروش شرکت‌ها از طریق این سامانه انجام شود. این اقدام ضمن کاهش هزینه‌های فروش، به افزایش بهره‌وری و سودآوری شرکت‌ها منجر خواهد شد.

تاجمیر ریاحی در ادامه به اجرای سامانه هوشمند BI اشاره کرد و گفت: این سامانه، امکان پایش روزانه و برخط عملکرد شرکت‌ها را فراهم کرده است؛ به‌گونه‌ای که دیگر نیاز نیست تا پایان ماه یا سال برای تحلیل نتایج منتظر بمانیم. اکنون می‌توانیم فروش روزانه، قیمت‌ها و وضعیت سودآوری هر مرکز را به‌صورت لحظه‌ای بررسی کرده و تصمیمات مدیریتی دقیق‌تری اتخاذ کنیم.

مدیرعامل فولاد متیل همچنین از توسعه بازار و خریدهای هدفمند از فولاد مبارکه خبر داد و افزود: در این دوره حدود ۲۱ هزار تن اسلب از فولاد مبارکه خریداری شد که بخش عمده آن تبدیل و به فروش رسیده است. علاوه بر این، مذاکراتی با شرکت‌های گالوانیزه‌کار و به‌ویژه ورق خودرو برای توسعه بازار محصولات گالوانیزه انجام شده و در تعامل با شرکت توان‌آور نیز درصدد افزودن محصولات جدید به سبد گروه فولاد مبارکه و ایجاد حاشیه سودی مناسب هستیم.

او با اشاره به استراتژی فولاد مبارکه در زمینه ایجاد مراکز خدماتی در کشورهای همسایه اظهار کرد: این طرح به‌عنوان یکی از پروژه‌های ۱۲گانه فولاد مبارکه به فولاد متیل واگذار شده است. مذاکرات برای راه‌اندازی نخستین مراکز خدماتی تقریباً نهایی شده و با نهایی شدن قراردادها، جزئیات آن توسط مدیرعامل محترم فولاد مبارکه اعلام خواهد شد. سه کشور دیگر نیز در فهرست توسعه بازار متیل قرار دارند و برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور در آن‌ها آغاز شده است.

تاجمیر ریاحی درباره انتقال دفتر مرکزی فولاد متیل از تهران به اصفهان گفت: این تصمیم موجب کاهش قابل‌توجه حاشیه‌ها و هزینه‌های شرکت شد و با بهره‌گیری از مدیران مجرب حوزه فولاد در اصفهان، توانستیم روند رشد و سودآوری را تثبیت کنیم. در دو سال گذشته، سود فولاد متیل چندین برابر دوره‌های پیشین بوده و سال گذشته 600 میلیارد تومان سود بین سهام‌داران تقسیم شد که بخش عمده‌ای از سود هلدینگ آتیه‌فولاد را نیز تأمین کرد.

مدیرعامل فولاد متیل در پایان با تأکید بر آینده روشن شرکت گفت: مسیر پیش‌روی ما تمرکز بر توسعه بازارهای خارجی، افزایش سهم خرید از شرکت‌های گروه فولاد مبارکه و حرکت به‌سوی فروش دیجیتال است. با اجرای پروژه‌های جدید و بهره‌گیری از فناوری‌های روز، انتظار داریم حاشیه سود شرکت به‌طور چشمگیری افزایش یافته و فولاد متیل به یکی از بازیگران کلیدی بازار منطقه تبدیل شود.

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=55597

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − سه =