فوری
به گزارش پترومتالز، امیر سبکتکین، مدیر تعالی سازمانی گروه آتیهفولاد، با اشاره به سیاستهای کلان فولاد مبارکه در حوزه همراستاسازی استراتژیها اظهار کرد: گروه فولاد مبارکه چند سال پیش بهمنظور همراستا کردن استراتژیهای خود با شرکتهای زیرمجموعه، اقدام به تدوین استراتژی شرکتی یا بنگاهی کرد و در گام نخست جهتگیریهای کلان استراتژیک را با نگاه گروه تدوین و سپس فرآیند جاریسازی آن را در شرکتهای زیرمجموعه آغاز کرد.
وی افزود: سال گذشته، جهتگیریهای استراتژیک شامل مأموریت، چشمانداز، استراتژی کلان و مقاصد استراتژیک برای شرکتهای زیرمجموعه و همراستا با جهتگیریهای فولاد مبارکه تدوین شد و بر همین اساس، مقرر شد بهمنظور صحهگذاری و اطمینان از اجرای صحیح این استراتژیها، ارزیابی اهداف و استراتژی شرکتهای زیرمجموعه بهصورت سالانه توسط واحد استراتژی و تعالی سازمان انجام شود.
مدیر تعالی سازمانی گروه آتیهفولاد ادامه داد: در همین راستا، تیمهای ارزیابی با حضور ارزیابان اهداف در فولاد مبارکه تشکیل شد و این تیمها در ۱۵ شرکت اصلی زیرمجموعه و وابسته به فولاد مبارکه اقدام به ارزیابی کردند که آتیهفولاد نیز بهعنوان یکی از مهمترین هلدینگهای زیرمجموعه، در این فرآیند مورد ارزیابی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: این ارزیابیها کمک میکند تا شرکتها بتوانند اهداف خود را از منظر نحوه تدوین، میزان انطباق با اصول ترجمه استراتژی، میزان پیشرفتها و همچنین چالشها و موانع موجود مورد سنجش قرار دهند و از این طریق، نقاط قوت و نقاط قابل بهبود خود را شناسایی کنند.
سبکتکین خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، این ارزیابیها نشان میدهد که هر یک از شرکتهای زیرمجموعه تا چه میزان با استراتژیهای فولاد مبارکه همراستا هستند و جایگاه آنها نسبت به سایر شرکتهای همگروه در چه وضعیتی قرار دارد؛ موضوعی که زمینه تحقق همافزایی میان استراتژیهای کلان فولاد مبارکه و استراتژی شرکتها و هلدینگهای زیرمجموعه را فراهم میسازد.
لینک کوتاه:
https://enfnews.com/?p=59142