enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

مدیر تعالی سازمانی گروه آتیه‌فولاد: ارزیابی سالانه استراتژی‌ها، ابزار تحقق هم‌راستایی با جهت‌گیری‌های کلان فولاد مبارکه است

به گزارش پترومتالز، امیر سبکتکین، مدیر تعالی سازمانی گروه آتیه‌فولاد، با اشاره به سیاست‌های کلان فولاد مبارکه در حوزه هم‌راستاسازی استراتژی‌ها اظهار کرد: گروه فولاد مبارکه چند سال پیش به‌منظور هم‌راستا کردن استراتژی‌های خود با شرکت‌های زیرمجموعه، اقدام به تدوین استراتژی شرکتی یا بنگاهی کرد و در گام نخست جهت‌گیری‌های کلان استراتژیک را با نگاه گروه تدوین و سپس فرآیند جاری‌سازی آن را در شرکت‌های زیرمجموعه آغاز کرد.

وی افزود: سال گذشته، جهت‌گیری‌های استراتژیک شامل مأموریت، چشم‌انداز، استراتژی کلان و مقاصد استراتژیک برای شرکت‌های زیرمجموعه و هم‌راستا با جهت‌گیری‌های فولاد مبارکه تدوین شد و بر همین اساس، مقرر شد به‌منظور صحه‌گذاری و اطمینان از اجرای صحیح این استراتژی‌ها، ارزیابی اهداف و استراتژی شرکت‌های زیرمجموعه به‌صورت سالانه توسط واحد استراتژی و تعالی سازمان انجام شود.

مدیر تعالی سازمانی گروه آتیه‌فولاد ادامه داد: در همین راستا، تیم‌های ارزیابی با حضور ارزیابان اهداف در فولاد مبارکه تشکیل شد و این تیم‌ها در ۱۵ شرکت اصلی زیرمجموعه و وابسته به فولاد مبارکه اقدام به ارزیابی کردند که آتیه‌فولاد نیز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین هلدینگ‌های زیرمجموعه، در این فرآیند مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این ارزیابی‌ها کمک می‌کند تا شرکت‌ها بتوانند اهداف خود را از منظر نحوه تدوین، میزان انطباق با اصول ترجمه استراتژی، میزان پیشرفت‌ها و همچنین چالش‌ها و موانع موجود مورد سنجش قرار دهند و از این طریق، نقاط قوت و نقاط قابل بهبود خود را شناسایی کنند.

سبکتکین خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، این ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که هر یک از شرکت‌های زیرمجموعه تا چه میزان با استراتژی‌های فولاد مبارکه هم‌راستا هستند و جایگاه آن‌ها نسبت به سایر شرکت‌های هم‌گروه در چه وضعیتی قرار دارد؛ موضوعی که زمینه تحقق هم‌افزایی میان استراتژی‌های کلان فولاد مبارکه و استراتژی شرکت‌ها و هلدینگ‌های زیرمجموعه را فراهم می‌سازد.

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=59142

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =