enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

قیمت بیلت و اسلب صادراتی ایران به ترتیب ۵.۸ و ۶.۴ درصد افزایش یافت/ گزارش متال بولتن از بازار صادرات فولاد ایران

اختصاصی پترومتالز: متال بولتن گزارش داد که قیمت بیلت صادراتی ایران در هفته منتهی به 11 ژانویه (21 دی) با 5.8 درصد افزایش نسبت به هفته گذشته به 500 تا 510 دلار به ازای هر تن رسیده است.

همچنین پس از شش هفته ثبات قیمت اسلب صادراتی ایران در نرخ‌های 398 تا 410 دلار به ازای هر تن، قیمت اسلب صادراتی در هفته منتهی به 21 دی، 6.4 درصد افزایش یافته و به 430 دلار به ازای هر تن رسیده است.

متال بولتن گفته است که تولیدکنندگان بیلت ایران عمدتاً به دلیل از مزیت افتادن صادرات در مقابل فروش در بازار داخلی، از بازار صادراتی دوری گزیده‌اند. دلیل این امر الزام صادرکنندگان فولاد به بازگشت ارز بر مبنای نرخ دلار 28500 تومانی در سامانه نیما است.

یک منبع نزدیک به تولیدکنندگان شمش در ایران به متال بولتن گفته است که قیمت بیلت در بازار داخلی ایران تقریباً معادل 540 تا 550 دلار به ازای هر تن به صورت Ex-work است، در حالی که قیمت فوب بیلت صادراتی ایران 500 تا 510 دلار به ازای هر تن است.

ذوب آهن اصفهان تنها شرکت ایرانی بوده که یک مزایده صادراتی در هفته جاری باز کرده است. قیمت فروش شمش ذوب آهن در این مزایده فعلاً مشخص نیست. اکثر تولیدکنندگان فولاد ایران با محدودیت مصرف گاز روبرو هستند و ذوب آهن تنها کارخانه‌ای است تولید آن‌ بر گاز مبتنی نیست و فولادسازی آن مبتنی بر کوره بلند و چدن است.

متال بولتن شاخص بیلت صادراتی ایران را از 475 تا 480 دلار به ازای هر تن در هفته گذشته به 500 تا 510 دلار به ازای هر تن در هفته جاری افزایش داده است.

همچنین حال و هوای بازار مقاطع تخت فولادی خصوصاً در آسیا که یکی از بازارهای اصلی اسلب صادراتی ایران است بهبود یافته و این امر باعث افزایش قیمت اسلب صادراتی کشور در هفته جاری شده است.

Print Friendly, PDF & Email

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=6055

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − دو =