enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

شاخص پترومتالز برای قیمت‌های فولاد صادراتی ایران/ کاهش قیمت شمش و افزایش قیمت میلگرد

شاخص پترومتالز برای قیمت‌های فولاد صادراتی ایران در هفته منتهی به 11 فروردین 1402 منتشر شد. در این هفته قیمت فوبِ شمش فولادی صادراتی ایران 2.5 درصد کاهش یافت و به 558 تا 562 دلار به ازای هر تن رسید. قیمت فوب اسلب صادراتی ایران نیز با کاهش هفتگی 0.9 درصدی به 555 تا 565 دلار به ازای هر تن رسید. برخلاف روند قیمت شمش و اسلب، قیمت Ex-work میلگرد صادراتی ایران با رشد 1.8 درصدی به 545 تا 560 دلار به ازای هر تن رسید. قیمت‌های فولاد صادراتی ایران در دو هفته اخیر را در تصویر فوق ببینید.

به دلیل تعطیلات نوروز و همچنین افت قیمت‌ها در بازارهای صادراتی نسبت به اواخر اسفند، تولیدکنندگان شمش فولادی ایران عمدتاً فعالیت صادراتی خود را در این هفته متوقف کردند. همزمان، تحت تأثیر کاهش نسبی قیمت‌ها در چین و جنوب شرق آسیا، کاهش قیمت قراضه و کاهش قیمت‌های صادراتی منطقه CIS، مشتریان چانه‌زنی خود را افزایش داده‌اند و قیمت‌های پایین‌تری را نسبت به اواخر اسفند برای شمش صادراتی ایران پیشنهاد می‌دهند.

در حوزه صادرات میلگرد نیز در این هفته شرکت‌های اندکی فعال بودند. یک شرکت‌ ایرانی در اوایل هفته جاری موفق به فروش میلگرد با نرخ 560 و در اواخر هفته با نرخ 550 دلار به ازای هر تن به‌صورت Ex-work شد. در مجموع، میانگین قیمت میلگرد صادراتی ایران نسبت به اواخر اسفند، افزایش 10 دلاری در هر تن را تجربه کرد.

از اواخر هفته جاری، قیمت‌ها در بازار چین تحت تأثیر افزایش تقاضا و گذر نسبی بازارها از بحران بانکی بهبود یافته و انتظار نمی‌رود که قیمت فولاد صادراتی ایران کاهش شدیدی را تجربه کند.

Print Friendly, PDF & Email

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=7302

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + هفت =