enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

روند قیمت شمش فولادی در ایران/ پیش‌بینی قیمت شمش + نمودار

به گزارش پترومتالز، در هفته جاری قیمت شمش فولادی در بورس کالا با سقوط 7.2 درصدی نسبت به هفته گذشته به 17857 تومان به ازای هر کیلو رسید. بدین ترتیب، قیمت شمش فولادی تقریباً به قیمت‌های اواسط بهمن سال گذشته بازگشت. تقاضا برای شمش نیز نسبتاً پایین بود و از عرضه سنگین 200 هزار تنی، 61 درصد آن مشتری نداشت. پیش‌بینی می‌شود پایین بودن نسبی تقاضا، مازاد عرضه در بازار داخلی، کاهش قیمت‌های شمش صادراتی و کاهش قیمت آهن اسفنجی باعث شود تا در هفته آینده قیمت شمش فولادی کاهش بیشتری تجربه کند.

قیمت پایه آهن اسفنجی برای عرضه‌های 26 فروردین، ۹۶۶۹.۹ تومان به ازای هر کیلو است. با این قیمت، نسبت قیمت آهن اسفنجی به شمش را در سطح 54.1 درصد قرار می‌گیرد که نزدیک به کف یک‌ساله این نسبت است و کاهش قیمت شمش را سیگنال می‌دهد.

قیمت شمش در بازارهای صادراتی کاهش یافته و این هفته عرضه‌های شمش در رینگ صادراتی بورس کالا مشتری نداشت. کاهش قیمت‌های جهانی باعث افزایش عرضه در بازار داخلی در هفته‌های آتی خواهد شد.

اگر بازارساز دستورالعمل قیمت پایه عرضه‌ها را اجرایی کند (این هفته دستورالعمل اجرایی نشد)، هفته آینده شمش فولادی در بازه 16964 تا 18036 تومان به ازای هر کیلو عرضه خواهد شد.

تهیه‌شده با همکاری اسپاد فولاد تأمین‌کننده مواد اولیه کارخانجات صنعت فولاد کشور

روند قیمت شمش در بورس کالا را در نمودار زیر ببینید:

Print Friendly, PDF & Email

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=7529

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + هشت =