فوری
دکتر محمدیاسر طیبنیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در گفتوگوی اختصاصی با پترومتالز اظهار داشت: سال گذشته میانگین نرخ فروش محصولات فولاد مبارکه یک درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش داشته است؛ یعنی نه تنها افزایش قیمت در محصولات فولاد مبارکه رقم نخورده، بلکه قیمتها کاهشی بوده و همزمان عرضه محصولات فولاد مبارکه نیز افزایشی بوده و تقسیم سود حداکثری بین ۶۰ میلیون سهامدار و ذی نفع صورت گرفته است.
به گزارش پترومتالز، طیبنیا تأکید کرد: فولاد صنعتی نیست که از رانت بهره ببرد؛ قیمتهای گاز، برق و مواد اولیه کارخانجات فولادی گویای این موضوع است.
رشد ۱۴ درصدی تأمین نیاز بازار داخلی توسط فولاد مبارکه
مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه تمرکز اصلی فولاد مبارکه در سال گذشته و امسال تامین بازار داخلی بوده است، گفت: تولیدات فولاد مبارکه به گونهای است که صنایع بسیاری مصرفکننده آنها هستند و امکان واردات این حجم وجود ندارد. لذا تمرکز اصلی مبارکه تامین نیاز صنایع داخلی است.
به گفته طیبنیا، در سال گذشته، عرضه محصولات فولاد مبارکه در بازار داخلی رشد ۱۴ درصدی داشته است و این شرکت همزمان اهداف صادراتی را نیز محقق کرده است.
مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد: فولاد مبارکه در کنار تامین نیاز داخلی، اهداف صادراتی خود را نیز به خوبی تحقق بخشیده است. این شرکت سال گذشته یک میلیون و ۱۹۰ هزار تن صادرات داشت و درمجموع گروه مبارکه نیز صادرات نزدیک به ۲ میلیون تنی را به ثبت رساند.
طیب نیا خاطرنشان کرد: صادرات این میزان محصول، نه تنها ارزآوری خوبی را برای کشور به ارمغان آورد بلکه نیاز ارزی فولاد مبارکه برای تامین قطعات و تجهیزات و طرح های توسعه را فراهم کرد.
لینک کوتاه:
https://enfnews.com/?p=8788