به گزارش پترومتالز، رضا حیدری معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه با اعلام رضایت مشتریان شرکت فولاد مبارکه از عملکرد این شرکت در حوزه فروش و بازاریابی و همچنین حوزه سرمایه گذاری گفت: بهمنظور پاسخگویی حداکثری به نیاز مصرفکنندگان محصولات تخت فولادی همچنین رعایت دستورالعملهای ابلاغی، فولاد مبارکه خود را متعهد به تأمین حداکثری نیاز بازار داخل دانسته و در عمل نیز پایبندی خود را به این مهم نشان داده است. بدین منظور طی سال گذشته 7.3 میلیون تن محصول تحویل بازارهای داخلی گردیده که نسبت به سال 1401 با رشد 4 درصدی همراه بوده است.
همچنین به منظور حضور در بازارهای جهانی هدف و تامین منابع ارزی نیازمندیهای تجهیزاتی و سرمایه گذاری های توسعه ای شرکت 1.4 میلیون تن محصول به بازارهای جهانی صادر شده که این میزان نسبت به سال 1401 رشد 17 درصدی را نشان می دهد.
رشد 6 درصدی میزان حمل محصولات
وی با بیان این که در مجموع فولاد مبارکه در حوزه بازار داخل و صادرات ضمن تحقق اهداف برنامهریزیشده تاکنون 8.7 میلیون تن محصول به مقصد مشتریان حمل نموده است، ادامه داد: این میزان حمل نسبت به سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است. تحقق برنامههای فروش با بیش از 150 عرضه مستقیم و رشد 35 درصدی به گفته معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه، طی سال 1402 این شرکت در جهت تحقق برنامه های فروش محصولات خود در بازارهای داخلی و جهانی بیش از 150 عرضه منظم در بورس کالا انجام داده است که در مقایسه با سال 1401 تعداد عرضه ها 35 درصد رشد را نشان میدهد. همچنین 13 مزایده صادراتی نیز به طور مستمر برگزار گردید و به منظور تحقق برنامههای صادراتی برای اولین بار در تاریخ فعالیت فولاد مبارکه 2 میلیون تن تختال از طریق رینگ صادراتی نیز به فروش رسیده است.
حیدری تصریح کرد: در راستای ارزشآفرینی برای سهامداران، درآمد شرکت تا پایان سال گذشته با رشد 50 درصدی نسبت به سال 1401 به مبلغ 241 همت رسیده که در تاریخ فعالیت فولاد مبارکه رکورد ویژهای محسوب میشود.
جذب 160 مشتری جدید، دستاورد دیگر معاونت فروش و بازاریابی
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه معتقد است از دیگر دستاوردهای حوزه فروش و بازاریابی این شرکت در سال 1402 جذب 160مشتری جدید بوده که طی سال جاری به شرکای کسب و کار شرکت اضافه گردیده به نحوی که بیش از1200 شرکت در سال جاری نیاز خود را به صورت مستقیم تامین نمودهاند. همچنین در راستای تحقق این موضوع حدود 400 بازدید فنی از محل کارخانه مشتریان صورت پذیرفته و حضور مستمر در کمیتههای صمت استانی پیگیری شده است.
وی با اشاره به اقدامات اساسی صورتگرفته در خصوص اصلاح شبکه خردهفروشی محصولات در سال 1402 گفت: با استقرار سیستم اطلاعات یکپارچه مراکز خدماتی پس از سالها انتظار با کنترل عملکرد مراکز خدماتی در رعایت شاخصهای مورد انتظار، حدود 5000 مصرفکننده در اقصی نقاط کشور موفق به تامین نیاز خود بهصورت غیرمستقیم از طریق مراکز خدماتی شدهاند.
بررسی 1360 مورد ادعای مشتریان در کمترین زمان ممکن
حیدری با تأکید بر این که مشتریمداری یکی از ارکان اساسی در فولاد مبارکه است، دراینخصوص تصریح کرد: بهمنظور رعایت الزامات استاندارد ISO 10002 مربوط به شکایت مشتریان، 1360 مورد ادعای مشتریان در کمترین زمان ممکن مورد بررسی قرار گرفت که نتایج حاکی از آن بیانگر کاهش 30 درصدی تناژ شکایات فنی نسبت به سال گذشته می باشد که میتواند الزامات استاندارد رضایت مشتریان ISO 10004 و افزایش سطح رضایتمندی و وفاداری مشتریان را محقق سازد.
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در بخش پایانی سخنان خود کسب این دستاوردهای مهم را مرهون تلاش همه کارکنان در نواحی و بخشهای مختلف شرکت و حمایتهای مدیریت عالی شرکت دانست و اظهار امیدواری کرد، در ادامه نیز شاهد توفیقات بیشتر گروه فولاد مبارکه و رضایتمندی هرچه بیشتر مشتریان باشیم.
گفتنی است، مجمععمومی سال 1403 شرکت فولاد مبارکه در حالی به پایان رسید که سهامداران شرکت فولاد مبارکه از عملکرد این شرکت در حوزه فروش و بازاریابی و همچنین حوزه سرمایه گذاری ابزار رضایت داشتند در عین حال افزایش چشمگیر درآمد شرکت ناشی از فروش محصولات و سرمایه گذاری های انجام شده در سال 1403 بیش از هر چیز مورد توجه سهامداران شرکت فولاد مبارکه قرار گرفت.