enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

روند قیمت جهانی سنگ آهن/ خبرهای مهم وزارت دارایی چین برای بازارها + نمودار

به گزارش اقتصاد، نفت و فلزات نیوز، قیمت سنگ آهن عیار ۶۲ درصد وارداتی چین در هفته گذشته با کاهش هفتگی ۱.۹۵ دلاری معادل ۱.۸ درصدی به ۱۰۶.۱۵ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت سنگ آهن در اواسط هفته گذشته تا کانال ۱۰۴ دلاری کاهش یافت و سپس انتظارات مثبت نسبت به اعلام بسته حمایتی جدید در کنفرانس خبری وزارت دارایی چین در روز شنبه هفته جاری باعث افزایش قیمت‌ها در روز جمعه شد.

وزارت دارایی چین امروز در نشست خبری خود که بسیاری در جهان آن را دنبال می‌کردند وعده داد که بسته‌های حمایتی جدید را برای پشتیبانی از رشد اقتصادی و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و مصرف خصوصی به کار خواهد بست. پکن امروز وعده داد که انتشار اوراق بدهی را تا میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد؛ به دولت‌های محلی بدهکار کمک خواهد کرد؛ از بخش مسکن حمایت خواهد کرد و به افراد با درآمد پایین یارانه خواهد داد.

وزارت دارایی چین سعی کرد به بازارهای مختلف سیگنال حمایتی بدهد. با این وجود، در حالی که فعالان بازار منتظر بودند که عددی بین ۲ تا ۴ تریلیون یوان در خصوص اندازه بسته حمایتی جدید اعلام شود، این وزارتخانه رقم بسته حمایتی جدید را اعلام نکرد و باید دید در هفته پیش‌رو، واکنش بازارها به این «ابهام مقداری» چه خواهد بود.

در هفته‌های اخیر تقاضا برای سنگ آهن بهبود یافته و در هفته گذشته، میزان تولید فولاد خام در چین برای ششمین هفته متوالی افزایش یافت.

در نمودار زیر، بر اساس قیمت‌های اعلامی پلتس و متال اکسپرت، روند قیمت جهانی سنگ آهن را ببینید:

Print Friendly, PDF & Email

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=27087

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − یک =