enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

مجید باقری در پنل «تدوین استراتژی گروه در شرکت فولاد مبارکه» مطرح کرد: تعریف پنج استراتژی برای رسیدن به اهداف برنامه ۱۴۱۰ فولاد مباركه

به گزارش پترومتالز، مجید باقری، رئیس دفتر استراتژی و اهداف فولاد مبارکه در پنل «تدوین استراتژی گروه در شرکت فولاد مبارکه» گفت: تعیین چشم‌انداز، فلسفه وجودی، مأموریت و اهداف کلان گروه گام اول تدوین استراتژی گروه در شرکت فولاد مبارکه است.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما در گروه تولید ۱۸ میلیون تن فولاد خام تا افق ۱۴۱۰ و دست‌یابی به درآمد ۱۵ میلیارد دلار است. همچنین، ۱۲ میلیارد دلار از این درآمد مربوط به کسب‌وکارهای فولادی و ۳ میلیارد دلار به کسب‌وکارهای غیرفولادی اختصاص دارد.

رئیس دفتر استراتژی و اهداف فولاد مبارکه اضافه کرد: برای تحقق این امر مدیریت و بازنگری در ساختار سازمانی و نحوه تعامل با شرکت‌های زیرمجموعه مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ازجمله اقدامات مهم در این زمینه هم‌افزایی میان شرکت‌ها و مشخص کردن نیازها و محصولات موردنیاز گروه بوده است، ادامه داد: در این زمینه باید یادآور شوم که فلسفه وجودی و مأموریت هر شرکت باید با چشم‌انداز کلی گروه هم‌راستا باشد و نوع دخالت در فرایندها و مدیریت شرکت‌ها مشخص شود.

باقری با بیان اینکه فولاد مبارکه برای رسیدن به اهداف خود در برنامه ۱۴۱۰، پنج استراتژی کلیدی تعریف کرده است، ادامه داد: این پنج استراتژی عبارت‌اند از بهره‌برداری حداکثری و اقتصادی از ظرفیت‌های تولید، توسعه متوازن زنجیره ارزش و زیرساخت‌های موردنیاز، توسعه فناوری و نوآوری، ارتقای بهره‌وری و دل‌بستگی کارکنان و توسعه پایدار (زیست‌محیطی، اجتماعی و حکمرانی).

وی گفت: هدف از این استراتژی‌ها، همسو کردن شرکت‌ها و ایجاد هم‌افزایی بین آن‌ها به‌گونه‌ای است که از رقابت‌های غیرمفید جلوگیری شود و همه شرکت‌ها در راستای یک چشم‌انداز مشترک حرکت کنند.

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=31073

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − دو =