enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

روند قیمت فولاد صادراتی ایران/ قیمت اسلب ظرف ۷ ماه نصف شد + نمودار

به گزارش پترومتالز به نقل از متال بولتن، در هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران ۴۵۸.۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، افزایش ۹.۵ دلاری معادل ۲.۱ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته ۴۰۰ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش ۲۰ دلاری معادل ۴.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته ۴.۸ درصد کاهش یافت و اسلب در قیمت ۴۰۰ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۴۵۲ تا ۴۶۵ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت‌‌‌ها نسبت به قیمت‌های هفته منتهی به ۲۵ آبان، افزایش ۲.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

قیمت اسلب صادراتی ایران به پایین‌ترین سطح از مرداد سال ۱۳۹۹ رسیده است. نسبت به اواخر فروردین امسال، قیمت اسلب ۴۰۰ دلار در هر تن معادل ۵۰.۳ درصد کاهش یافت است!

عمدتاً قیمت بیلت صادراتی کمتر از قیمت اسلب است؛ با این وجود در حال حاضر به دلیل سقوط قیمت‌ها در بازار مقاطع تخت فولادی، قیمت بیلت صادراتی ۱۴.۶ درصد بالاتر از قیمت اسلب است.

در نمودار زیر، روند قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران را ببینید:

Print Friendly, PDF & Email

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=4860

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + یازده =