enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

متال بولتن: صادرکنندگان بیلت ایران نتوانستند به قیمت‌های بالاتری دست یابند/ حال و هوای صادرات شمش فولادی ایران

اختصاصی پترومتالز: متال بولتن امروز گزارش داد که تولیدکنندگان بیلت ایران در هفته منتهی به چهارشنبه 28 دسامبر (7 دی 1401) نتوانستند قیمت‌ها را در بازار صادراتی افزایش دهند و اکثر مشتریان احساس می‌کردند که پیشنهادات صادرکنندگان ایرانی نسبتاً بالا بوده است. با این وجود، متال بولتن شاخص قیمت فوب بیلت صادراتی ایران را برای هفته جاری با افزایش 1.5 درصدی نسبت به هفته پیش، 475 تا 480 دلار به ازای هر تن اعلام کرد. پترومتالز، ترجمه گزارش متال بولتن از حال و هوای صادرات شمش فولادی ایران را به مخاطبان و فعالان بازار فولاد تقدیم می‌کند.

به گفته متال بولتن، پیشنهادات اخیر صادرکنندگان بیلت ایران عمدتاً در محدوده 480 تا 485 دلار به ازای هر تن فوب بنادر جنوبی ایران شنیده شد، در حالی که بالاترین سطح قیمت معاملات در ارزیابی قبلی متال بولتن 475 دلار به ازای تن  بود. از آن زمان تاکنون هیچ معامله جدیدی شنیده نشده است.

در همین حال، کارخانجات فولادی ایرانی به دلیل کاهش عرضه گاز، همچنان تحت فشار هستند. در فصل زمستان که مصرف گاز خانوارها به دلیل سردی هوا افزایش می‌یابد، به لحاظ سنتی عرضه گاز به کارخانجات فولاد کاهش می‌یابد. در این شرایط فولادسازان ایرانی ترجیح می‌دهند پیشنهادات قیمت بیلت صادراتی خود را بالا نگه دارند، زیرا انتظار می رود تولید فولاد در چند ماه آینده کاهش یابد.

منابع مطلع بازار همچنین از افزایش تقاضا برای بیلت در بازار داخلی ایران به دلیل کاهش ارزش پول ملی خبر دادند. این نیز برای بازار ایران نسبتاً سنتی است، زیرا خریداران داخلی زمانی که پول ملی تا سطح قابل توجهی ارزش خود را از دست می‌دهد، ترجیح می‌دهند که پول خود را به کالا تبدیل کنند.

ارزیابی متال بولتن برای قیمت فوب بیلت صادراتی ایران در هفته منتهی به 7 دی‌ماه، 5 تا 9 دلار در هر تن افزایش یافت و از 466 تا 475 دلار به ازای هر تن در هفته پیش، به 475 تا 480 دلار به ازای تن در هفته جاری رسید.

Print Friendly, PDF & Email

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=5756

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + هفده =