enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

بازار فولاد و ارز زیر ذره‌بین پترومتالز/ قیمت‌ها در بازار فولاد در سقف تاریخی/ پیش‌بینی افزایش قیمت شمش در معاملات بورس کالا

به گزارش پترومتالز، امروز دوشنبه ۲۶ دی شاهد افزایش جزئی نرخ‌ها در بازار آزاد ارز بودیم. نرخ دلار در بازار آزاد امروز عمدتاً در کانال ۴۰۹۰۰ تا ۴۱۰۰۰ تومانی قرار داشت. معاملات دلار توافقی در بازار متشکل ارزی نیز با نرخ ۲۸۷۲۹ تومان بسته شد.

قیمت‌ها در بازار داخلی فولاد در سقف تاریخی قرار دارد. از پایان هفته گذشته، افزایش محدودیت‌های مصرف گاز و برق، باعث افزایش قیمت‌ها در بازار فولاد شد. در حال حاضر، کف قیمت میلگرد در بازار ۱۹۴۰۰ تومان و سقف آن ۲۱۰۰۰ تومان به ازای هر کیلو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است. قیمت متوسط میلگرد (تحویل درب کارخانه) در بازار امروز تقریباً به ۲۰۳۵۰ تومان به ازای هر کیلو رسید.

فردا ۲۷ دی‌ماه ۷۲ هزار تن تختال، ۸۹ هزار و ۱۶۰ تن شمش فولادی و ۳۰ هزار تن انواع ورق در بورس کالا عرضه می‌شود. معاملات ورق رنگی فولاد مبارکه که هفته گذشته ابطال شد، فردا مجدداً انجام خواهد گرفت.

در روز ۲۷ دی، شمش بلوم با قیمت پایه ۱۵۰۰۰ تا ۱۶۲۲۷ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده در بورس کالا عرضه می‌شود. هفته گذشته، قیمت پایه عرضه‌های شمش فولادی در محدوده ۱۵۵۰۰ تا ۱۶۵۳۸ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده قرار داشت. فولاد خوزستان (#فخوز) بزرگ‌ترین عرضه‌کننده است و ۳۰۰۰۰ تن شمش با نرخ ۱۵۷۵۵ تومان به ازای هر کیلو روانه بازار می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود فردا قیمت شمش فولادی در بورس کالا افزایش یابد. محدودیت‌های مصرف گاز شدیدتر از پیش شده و محدودیت مصرف برق نیز در برخی استان‌ها به محدودیت مصرف گاز اضافه شده است. نسبت قیمت آهن اسفنجی به شمش امروز در بورس کالا به ۸۰ درصد رسید و فاصله قیمت میلگرد و شمش نیز هفته گذشته به ۱۹.۳ درصد رسید که بالاترین میزان از فروردین سال ۱۳۹۹ و نزدیک به سقف تاریخی آن است. جمیع این موارد سیگنال افزایش قیمت شمش را به ما می‌دهد.

با پترومتالز آینده بازار فولاد را ببینید.

Print Friendly, PDF & Email

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=6173

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + سه =