enfnews logo

فوری

اشتراک گذاری

آخرین وضعیت بازار میلگرد صادراتی ایران/ کاهش ۵ دلاری قیمت میلگرد

به گزارش پترومتالز، متال اکسپرت خبر داد که قیمت میلگرد صادراتی ایران در هفته گذشته به 490 تا 510 دلار (تحویل درب کارخانه) رسید که میانگین این قیمت‌ها، 5 دلار به ازای هر تن کمتر از هفته منتهی به 14 بهمن است.

علیرغم تداوم محدودیت‌های گاز و نوسانات ارزی، صادرکنندگان میلگرد ایرانی سرپا مانده‌اند و محصولات خود را در سطوح کمی پایین‌تر عرضه می‌کنند. آنها در هفته گذشته با تقاضای بهتر از عراق و میانمار مواجه بودند، در حالی که بازار ترکیه به دلیل عواقب زلزله‌ ویرانگر عمدتاً در دسترس نیست. در این میان، به نظر می‌رسد که تولید کلاف بیشتر تحت تأثیر قطع گاز قرار گرفته و متناظراً قیمت کلاف صادراتی افزایش بیشتری نسبت به میلگرد شاخه داشته است.

در هفته گذشته، تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی، میلگرد را با قیمت (تحویل درب کارخانه) 490 تا 510 دلار در هر تن در مقایسه با 490 تا 520 دلار در هر تن در هفته پیش از آن عرضه کردند. کارخانه‌هایی که فولاد با کیفیت پایین‌تری تولید می‌کنند ممکن است با قیمت 485 دلار به ازای هر تن نیز میلگرد عرضه کنند.

یکی از فروشندگان میلگرد گفت: در هفته گذشته یک محموله 2000 تنی میلگرد از استان آذربایجان شرقی به یک مشتری عراقی به قیمت 495 دلار در هر تن به‌صورت Ex-Work فروخته شد. محموله دیگری نیز با قیمت درب کارخانه 488 دلار به ازای هر تن به بازار عراق صادر شد.

اگرچه صادرکنندگان مقاطع طویل ایرانی از بازار عراق، تقاضای بهتری دریافت کرده‌اند، اما انتظارات آنها برای فروش به ترکیه تحت تأثیر فاجعه طبیعی (زلزله) قرار گرفته است. خریداران میلگرد ایران از ترکیه و سوریه در حال حاضر کار نمی‌کنند و بنابراین هفته گذشته هیچ معامله‌ای در آنجا صورت نگرفت.

همچنین در هفته گذشته، در مجموع 17000 تن میلگرد از ایران به میانمار به قیمت فوب 535 دلار در هر تن فروخته شد.

Print Friendly, PDF & Email

لینک کوتاه:

https://enfnews.com/?p=6728

بر چسب ها

مقالات مرتبط

تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =