فوری
به گزارش پترومتالز، وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: شرکت فولاد مبارکه مطابق فناوری روز دنیا بازسازی می شود.
سیدمحمد اتابک، در نشست مجازی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدیدهای میدانی از وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی کشور در طول زمان جنگ، گفت: هماکنون تولید در مسیر صعودی قرار گرفته اما این نکته حائز اهمیت است که همیشه تورم تولیدکننده از مصرف کننده کمتر بوده اما در شرایط کنونی، تورم تولیدکننده بیشتر از مصرف کننده است.
وی ادامه داد: استان اصفهان بهدلیل صنعتی بودن بیشتر از سایر استانها مورد اصابت قرار گرفت؛ کمااینکه فولاد مبارکه یکی از واحدهایی بود که دچار خسارت شد و نگرانیهایی را برای مردم بههمراه داشت. بنابراین در چندین نوبت فولاد را در بورس عرضه کردیم که باعث کاهش قیمت آن شد.
ورود تعدادی از واحدهای آسیب دیده فولاد به مدار تولید
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تاکنون تعدادی از واحدهای آسیب دیده فولاد بازسازی شده و به مدار تولید برگشتند، تصریح کرد: اگر قطع برق برای آنها اعمال شود، نمیتوانند به تولید ادامه دهند.
وی افزود: بر اساس بررسیهای صورت گرفته، ۳۰۰۳ واحد بیشترین آسیب را در زمان جنگ دیدند و براساس ارزیابی کارشناسان، برای بازسازی اولویت بندی شدند.
اتابک درباره نحوه تأمین مالی برای بازسازی واحدهای آسیب دیده، تأکید کرد: یک صندوق سهام تعیین کردیم که از محل قانون ساماندهی صنعت خودرو تأمین مالی میشود و سایر صندوقها نیز به آن کمک میکنند.
لینک کوتاه:
https://enfnews.com/?p=68138